به انتظار حمایت بنشینیم ورزش و ورزشکار نمی‌ماند/ برای رفتن به مسابقات برون مرزی وام بدهید

پاورلیفتینگ ورزش جدال با جاذبه زمین است. در این ورزش نکته مهم این است که شما به عنوان یک پاورلیفتر چه مقدار قدرتمند هستید. لازمه موفقیت در این رشته بدنسازی هدفمند و قدرت و فیزیک بدنی مناسب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین مجیدی یکی از قهرمانان ملی در رشته پاورلیفتینگ است که از سال ۲۰۱۴ در مسابقات کشوری و آسیایی و جهانی شرکت کرده و مقام های متعددی کسب کرده است؛ وی هم اکنون در کاشان مشغول مربیگری در باشگاه خود به نام اباصالح است و همچن رییس کمیته پاور لیفتینگ این شهرستان است. گفت و گوی این ورزشکار با خبرنگار ایمنا را در ادامه می خوانید: 

چندسال است ورزش می کنید؟

حدود ۲۰ سال است که ورزش می‌کنم و از ۱۰ سال پیش به طور حرفه ای ورزش پاورلیفتینگ را دنبال کردم.

چه زمانی به ورزش پاورلیفتینگ علاقه مند شدید؟

هرکس علاقه ای دارد و به دنبال آن می رود. من نیز از ابتدا به ورزش پاورلیفتینگ علاقه‌مند بودم و به دنبال علاقه‌ام رفتم.

از چه سالی در مسابقات شرکت کردید و چه افتخاراتی کسب کرده اید؟

از سال ۲۰۱۴ تا کنون در مسابقات کشوری، آسیایی و جهانی شرکت کرده ام، آخرین مقامی که کسب کردم، قهرمانی در مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا در کشور ترکیه در شهریور امسال بود. قهرمانی در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ مسابقات روسیه و دومی در مسابقات ۲۰۱۸ اوکراین را در کارنامه دارم.

رکورد چند کیلوگرم را در مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در ترکیه ثبت کردید؟

مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا که در کشور ترکیه برگزار می شد با رکورد وزنه ۳۵۰ کیلوگرم  به قهرمانی رسیدم. رکودری که در این رقابت‌ها کسب کردم به نسبت باشگاهی ۳۰ کیلوگرم کمتر بود. ورزشکاران کشورهای ایران، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و کشورهای عربی در این مسابقات شرکت کرده بودند.

حمایت فدراسیون از شما برای شرکت در مسابقات پاورلیفتینگ آسیا در کشور ترکیه چطور بود؟

متاسفانه از سوی هیچ سازمان و ارگانی حمایتی از ما برای شرکت در مسابقات صورت نگرفت.  اسپانسر و حمایت مالی نداشتیم؛ نه تنها این سری از مسابقات بلکه در مسابقات قبلی نیز با هزینه شخصی شرکت می کردیم. هر ورزشکاری دوست دارد در راه پیشرفت، حمایت شود؛ نمی توان گفت بنشینیم و منتظر حمایت بمانیم؛ اگر بخواهیم منتظر حمایت بمانیم، ورزش و ورزشکاری باقی نمی ماند.

هزینه هایی که برای رفتن به مسابقات می پردازید زیاد است؟

هزینه های رفتن به مسابقات بسیار زیاد است. اکثر ورزشکاران رشته پاورلیفتینگ بعد از شرکت در یک یا دو مسابقه بخاطر بالا بودن هزینه ها و فشار مالی، ناگزیر با ورزش حرفه ای و قهرمانی خداحافظی می کنند.

در خصوص شرکت ابولفضل شکور(ورزشکار پرورش اندام) در مسابقات قهرمانی آسیا در ترکیه برایمان بگویید.

ابولفضل شکور یکی از شاگردان خوب من است که در مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا در ترکیه در وزن ۷۵ کیلو گرم با مهار کردن وزنه ۲۵۰ کیلوگرم مقام نایب‌قهرمانی جوانان را کسب کرد.

آینده شکور را چطور می بینید؟

شکور یکی از ورزشکاران مستعد و قوی است ولی به خاطر حمایت نشدن و هزینه های بالای مسابقات، احتمال دارد به زودی از این ورزش خداحافظی کند.

چه زمانی مربیگری را شروع کردید؟

از فروردین سال ۱۳۸۷ مربیگری را شروع کردم و توانستم در باشگاه خودم با نام اباصالح در کاشان ورزشکاران و قهرمانان بزرگی را پرورش بدهم.

در خصوص مسابقات پاورلیفتینگ آزاد شهرستان کاشان که به تازگی برگزار شد برایمان بگویید.

مسابقات پرس سینه آزاد شهرستان کاشان جمعه پنجم مهرماه به میزبانی باشگاه اباصالح با حضور ۱۶۰ ورزشکار از شهرهای اصفهان، تهران، کرج، قم، مازندران، گیلان، یزد، کاشان، دلیجان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود در قالب ۱۳ تیم برگزار شد.

در مسابقات پرس سینه آزاد شهرستان کاشان، تیم باشگاه اباصالح چه نتیجه ای داشت؟

در این مسابقات تیم باشگاه اباصالح با مربیگری من، در دو رده سنی نوجوانان و پیشکسوتان قهرمان شد. باشگاه پوریای ولی شهرستان بادرود نیز در رده سنی جوانان و بزرگسالان به قهرمانی رسید.

چند سال است که ریاست کمیته پاورلیفتینگ شهرستان کاشان را برعهده دارید؛ چه کارهایی در این مدت انجام داده اید؟

حدود هشت سال است به ریاست کمیته پاورلیفتینگ شهرستان کاشان در آمده ام و مسئولیت برگزاری مسابقات بزرگ آزاد کاشان را بر عهده دارم. مسابقات آزاد شهرستان کاشان در ابتدا سطح کیفی و کمی پایینی داشت؛ من توانستم با تلاش بسیار کیفیت این مسابقات را به سطح بسیار بالایی برسانم. می توانم بگویم سطح این مسابقات در حد سطح مسابقات کشوری است.

در این مسابقات چه تعداد ورزشکار شرکت می کند؟

در ابتدا در حدود ۶۰ نفر ورزشکار فقط از کاشان در این مسابقات شرکت می کردند ولی در حال حاظر حدود ۱۶۰ ورزشکار از شهر های مختلف در هر دوره از مسابقات شرکت می کنند.

حرف آخر.

مهم ترین و بیشترین خواسته ای که تمام ورزشکاران دارند این است که مورد حمایت قرار بگیرند. حمایت کردن حرف همیشگی ماست که گوش شنوایی برای آن پیدا نمی کنیم. نه اسپانسری داریم، نه بیمه ای، نه کمک هزینه ای؛ با وجود هزینه های بالای مسابقات برون مرزی، برای شرکت در این رقابت‌ها به ما وام هم نمی‌دهند. این نبودن حمایت کار را برای ما بسیار سخت کرده است و باعث می شود ورزشکاران از ادامه مسیر بازبمانند.

کد خبر 392545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.