مرحله دوم مرمت و احیای مسجد پامنار زواره آغاز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان از ادامه عملیات مرمت و احیای مسجد پامنار زواره خبر داد. این مرمت از ابتدای مردادماه سال جاری با اعتباری بالغ‌ بر دو میلیارد ریال آغاز شده است.

به‌ گزارش ایمنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان، فریدون الهیاری اظهار کرد: با توجه به پیچیدگی عملیات مرمتی، به اجماع نظر کارشناسان نیاز بود که با همت ناظران و کارشناسان دفتر حفظ و احیای استان و همچنین کارشناسان وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، بهترین روش پاکسازی انتخاب و اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: شروع عملیات با تخریب ساختمان جدیدی که بر روی شبستان زیرزمینی مسجد تاریخی قرار گرفته بود، آغاز شد و در ادامه مرمت و احیای بخش جنوبی مسجد آغاز شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اصفهان افزود: بخشی از این طرح مرمتی که تاکنون انجام‌شده شامل دیوارچینی، اجرای طاق و تویزه، قید بندی، پالانه کردن، کاهگل پشت‌بام، کف فرش آجری، بندکشی دیوارها و سقف‌ها و مرمت گچبری‌های محراب‌های مسجد است.

وی  با اشاره به این‌ که در ادامه روند مرمت و احیای این مسجد تاریخی در سال جاری از بودجه استانی نیز مبلغی بالغ‌ بر ۸۰۰ میلیون ریال تخصیص‌ یافته است، گفت: در حال حاضر به همت مرمتگران، بخش شبستان جنوبی مسجد به‌طور کامل مرمت و احیا شده و برای انجام فریضه نماز و مراسم‌های مذهبی در اختیار شهروندان قرارگرفته است.

الهیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات مرمت و احیای قسمتی از شبستان بالایی مسجد که شامل اجرای طاق و تویزه و پشت‌بام است به‌عنوان مرحله دوم عملیات مرمت و احیای این مسجد تاریخی آغاز شده است.

کد خبر 392522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.