چرا روز تهران در تقویم نداریم؟

یک عضو شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه چرا روز تهران در تقویم نیست، گفت: باید چنارستان ها نماد تهران شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی با انتشار یک پست در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"روز تهران در تقویم نیست/ چنارستان ها باید نماد تهران شوند.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در خصوص روز تهران  گفت: تهران باید از جنبه‌های تاریخی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، واقعیت این است که از نظر فرهنگی سرمایه‌های زیادی در تهران وجود دارد که حتی برای اهالی تهران هم شناخته شده نیست. وجب به وجب خیابان‌های تهران تاریخ دارد.

وی ادامه داد: روز تهران برای معرفی و تبلیغ میراث فرهنگی تهران است، وجب به وجب خیابان‌های تهران تاریخ دارد و در تجریش داستان‌های زیادی وجود دارد، بسیاری از شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در تهران زندگی کرده‌اند و هویت تهران باید بازیابی شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به فضای مجازی اشاره کرد و گفت: باید در فضای مجازی هم به هویت تهران پرداخته شود و گفت و شنودهایی صورت گیرد و زوایای گردشگری پایتخت برای شهروندان مشخص شود. تهران بیش از ۱۰۰ نقطه گردشگری دارد.

فراهانی به حضور گردشگران خارجی در تهران اشاره کرد و گفت: تهران بیش از ۱۰۰ نقطه گردشگری از جمله موزه‌ها، کاخ‌ها، میدان آزادی، برج میلاد، ارتفاعات اطراف تهران، بازار بزرگ و ... دارد. هر شهروند به سهم خود باید در بازسازی این خانه نقش داشته باشد و نشان دهیم که تهران را دوست داریم و تهران را به عنوان یک نگین درخشان هویتی زنده نگه داریم.

چنارستان ها باید نماد تهران شوند

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که رئیس شورای شهر گفته برج میلاد نماد تهران نیست، گفت: در خصوص شهر تهران نمادهای مختلفی از جمله نمادهای تاریخی و نمادهای معماری زیادی وجود دارد. تهران را از قدیم به عنوان چنارستان می‌شناختند؛ کل تهران خانه باغ بود و بعد از حمله مغول به ایران مردم شهرری تهران را برای سکونت انتخاب کردند چرا که شهر بسیار خوش و آب و هوا بود.

فراهانی گفت: بعد از دهه ۵۰ به دلیل گسترش معماری نامتقارن و افزایش برج‌ها تهران دستخوش تغییرات معماری شدیدی شد و بسیاری از باغ‌ها نابود و ساخت‌وسازها گسترش پیدا کرد البته با لغو مصوبه برج باغ‌ها در این دوره جلوی تخریب باغات گرفته شد.

وی ادامه داد: در شهرهای مهم دنیا برای برندینگ و معرفی خود از نمادهای مختلف استفاده می‌کنند در گذشته نماد آزادی و بعد از آن نماد برج میلاد بود که در جاهای مختلف به عنوان نماد تهران معرفی می‌شد."

کد خبر 392513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهراد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    0 0
    چون باید بعدش روز اصفهان، روز شیراز، روز تبریز و روزهای همه شهرهای ایران بیاد تو تقویم!