دشمنی ما با غرب دعوا بر سر حق و باطل است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اگر دشمنی ما با غرب بر سر دنیا بود، تاکنون با هم به توافق می رسیدیم و مذاکرات پاسخ می داد، اما ماهیت دعوای ما حق و باطلی است و این نوع دعوا تمامی ندارد، چرا که طبق آیات قرآن حق و باطل کنار هم جمع نمی شوند.

به گزارش ایمنا، دریادار پاسدار علی فدوی  جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در نهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه شاهد طی سخنانی گفت: شهدا در بالاترین درجات قرار دارند، که حتی ذهن ما نیز نمی تواند، به جایگاه آن ها خطور کند، باید از معنویات شهدا برای خود بهره ببریم، شهدا زنده اند.

وی با بیان این که اکنون بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، گفت: دشمن از روز دوم انقلاب اسلامی یعنی ۲۴ بهمن ۵۷ دشمنی با جمهوری اسلامی را آغاز کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این که ماهیت دشمنی غرب با انقلاب اسلامی از نوع منافع سیاسی، اقتصادی و دنیوی نیست، اضافه کرد: اگر دشمنی ما با غرب بر سر دنیا بود، تاکنون با هم به توافق می رسیدیم و مذاکرات پاسخ می داد، اما ماهیت دعوای ما حق و باطلی است و این نوع دعوا تمامی ندارد، چرا که طبق آیات قرآن حق و باطل کنار هم جمع نمی شوند.

فدوی با بیان این که جنس انقلاب اسلامی با مابقی انقلاب های دنیا متفاوت است، گفت: دشمن پس از شکست توطئه های فراوان و علیرغم اینکه ۳۱ سال از جنگ می گذرد و دشمنی هایش بیشترشده است، جرات شلیک حتی یک تیر به سوی ما ندارد، چرا که در مساله توان و اقتدار ۳ مرحله مهم است، که ملت ها می توانند، در پی این مراحل باشند، یکی از این مراحل این است، که کشورتوان دفاع از خود را داشته باشد که انقلاب اسلامی بسیار سریع به این توان دست یافت و دلیل آن نیز ۸ سال دفاع مقدس است.

وی افزود: مرحله دوم بازدارندگی است، در این مرحله هرکس قصد حمله به کشوری را دارد، در محاسبات خود به این نتیجه می رسد، که ضرر حمله به آن کشور بیش از منافع آن است و لذا از حمله منصرف می شود، دنیا سال های کمی پس از جنگ به این نتیجه رسید، که ایران قدرت بازدارندگی دارد و می تواند، کشوری که علیه آن اقدام کند، را پشیمان کنند. مرحله سوم مرحله ای است، که دشمن در پی ایجاد توان بازدارندگی در برابر قدرت است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: امروز دشمنان ما در موضعی هستند، که در پی کسب قدرت بازدارندگی در برابر انقلاب اسلامی هستند، حوادثی که اخیرا به وجود آمده نشان می دهد، که اگر انقلاب اسلامی بخواهد اقدامی علیه دشمنان خود کند، آن ها قدرت بازدارندگی ندارند و نمی توانند، مدعی باشند، که این قدرت را دارند.

فدوی با بیان این که دشمن اگر مطمئن باشد، می تواند، کاری کند، که ما نباشیم، این امر را به فردا موکول نمی کند، گفت: این قدرت و عظمت کشور به دلیل قدرت مادی و دنیوی نیست، چرا که در تجهیزات مادی آن ها بسیار جلوتر از ما هستند، اما در تمام توطئه ها و دشمنی های خود با کشور ایران شکست خوردند. قدرت کشور ما و جبهه مقاومت علیه غرب بر اساس قواعد الهی است و خداوند که قادر مطلق است، هر آن چه بخواهد می تواند، انجام دهد، اگر به قواعد الهی عمل کنیم، همه مستکبرین عالم در یک جبهه باشند، نیز نمی توانند، در برابر ما بایستند. استقامت، پایداری و صبر امامین انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ سال مثال زدنی است.

منبع: پایگاه خبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

کد خبر 392510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.