افزایش پست‌های مدیریتی بانوان در شهرداری زاهدان

شهردار زاهدان گفت: پیش از این تنها حدود ۱۷ نفر از بانوان در پست‌های مدیریتی شهرداری شاغل بودند و در حال حاضر این رقم به حدود ۴۰ نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایمنا، عبدالقادر پربار اظهار کرد: موضوع سلامت جامعه، گسترش فرهنگ ورزش در بین مردم و روی آوردن آن‌ها به تفریحات سالم به عنوان یکی از اولویت‌های شهرداری همواره مطرح بوده و تلاش شده در کنار فعالیت‌های عمرانی به امور فرهنگی و ورزشی نیز توجه شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بانوان بخش بزرگی از جمعیت جامعه را شامل می شوند، لذا موضوع حفظ سلامتی و افزایش روحیه  نشاط در بین آن‌ها به عنوان یکی از ضروریات مورد توجه مسئولان قرار دارد که در این خصوص شهرداری زاهدان نیز با انجام اقداماتی جهت بهبود برخی از شرایط اختصاصی بانوان گام‌های مفیدی برداشته است.
 
وی تصریح کرد: موضوع دخیل کردن بانوان در اجرای امور به صورتی جدی مورد توجه مدیریت شهری قرار داشته و در این زمینه با افزایش تعداد مدیران خانم در مجموعه شهرداری سعی شده تا به این قشر مهم توجه بیشتری شود، پیش از این تنها حدود ۱۷ نفر از بانوان در پست‌های مدیریتی شهرداری شاغل بودند و در حال حاضر این رقم به حدود ۴۰ نفر افزایش یافته است.

شهردار زاهدان با ابراز تاسف از کمبود فضاهای ورزشی ویژه بانوان در این کلانشهر، گفت: این موضوع به عنوان یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری مطرح بوده و هست و در همین راستا و به منظور افزایش فضاهای اختصاصی جهت ورزش بانوان کلنگ احداث پارک بانوان به زمین زده شد و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم ۵۰ درصد عملیات اجرایی آن تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

پربار ادامه داد: پروژه‌های عمرانی، فضای سبز، آسفالت معابر و سایر برنامه‌ها و طرح‌های شهرداری همچنان با جدیت در دست اقدام است که در این خصوص می توان به افزایش هشت برابری آسفالت معابر نسبت به سال گذشته اشاره کرد و اگر این طرح به همین شیوه پیش برود امیدواریم تا پنج یا شش سال آینده تمامی معابر سطح شهر به طور کلی آسفالت شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اولویت‌بندی اجرای پروژه ها، برنامه‌ریزی لازم صورت گفته تا در آینده ارایه خدمات مرتبط با امور بانوان را ارتقا بخشیم و در این حوزه به شکل قوی‌تری عمل کنیم.

کد خبر 392502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.