۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
ترافیک مانع توسعه شهری

شهردار زنجان گفت: رفع معضلات ترافیکی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌ها است، زیرا وجود این مشکل مانع توسعه شهری و خدمات‌رسانی مناسب است.

به گزارش ایمنا، مسیح‌الله معصومی اظهار کرد: کار کردن در شرایط اقتصادی فعلی بسیار سخت است، اما این وضعیت نباید مانع کار و خدمت‌رسانی به شهروندان شود.

وی با اشاره به رونمایی از نخستین اتوبوس ویژه معلولان، اتوبوس ویژه گردشگری، بازسازی ۱۵ اتوبوس شهری و ایجاد نخستین جایگاه سوخت گازوئیل در این شهر، عنوان کرد: وجود کارشناس متخصص در حوزه ترافیک یکی از ضروری‌ترین نیازهای شهرداری‌ها و از لوازم مهم خدمات‌رسانی بهینه به شهروندان است.

شهردار زنجان با اشاره به تفکیک حوزه ترافیک شهرداری این شهر از سایر بخش‌ها، تصریح کرد: در شهرهای در حال توسعه، توجه به ترافیک حائز اهمیت است‌ و به این موضوع تاکید داریم که در این بخش باید خدمات به نحو مطلوب به شهروندان ارایه شود.

معصومی تصریح‌ کرد: ترافیک موضوع تخصصی و عمومی است و باید با این دیدگاه به این موضوع توجه داشت، همه شهروندان به نوعی با این موضوع درگیر هستند و هر اقدامی در این حوزه مستقیما اثرگذار است.

وی با بیان اینکه سیاست مدیریت شهری زنجان، ریسک‌پذیری برای تغییر دیدگاه به مقوله ترافیک در شهر از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: نباید اجازه دهیم حاکمیت خودرو بر حاکمیت انسان غلبه کند.

شهردار زنجان با بیان اینکه غلبه نگاه انسان‌محوری در شهرداری زمینه اجرای طرح پیاده‌راه را فراهم کرد، افزود: اولویت مدیریت شهری توسعه حمل و نقل عمومی در شهر است تا هسته مرکزی شهر وضعیت ترافیک بهتری داشته باشد.

معصومی با تاکید بر اینکه حمل و نقل شخصی در مرکز شهر باید محدود شود و فضای بیشتری به تردد اتوبوس و تاکسی اختصاص یابد، خاطرنشان کرد: البته در جاهایی که لازم است، برای سهولت تردد خودروی شخصی نیز باید امکان تردد داشته باشد.

وی ادامه داد: با یک نسخه نمی‌شود در همه شهر مدیریت کرد، بلکه باید با توجه به همه ابعاد مدیریت کنیم؛ با سیستم قبلی نمی‌توان بر عملکردها نظارت کرد و باید به سمت شهر الکترونیک پیش برویم.

کد خبر 392500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.