شهرک خودرو گز به رونق اشتغال و گردشگری کمک می‌کند

نماینده شاهین‌شهر و میمه در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: با راه‌اندازی شهرک نمایشگاهی خودرو که در محور ترانزیت تهران - اصفهان در کنار شهر گز قرار دارد که با ایجاد زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری در آن می‌توانیم به جذب مسافر و توریست کمک کنیم.

مجتبی نیرومند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فاصله ۱۲ کیلومتری شهر تاریخی گزوبرخوار با اصفهان اظهار کرد: شهر گز در مجاورت محور ترانزیت و کریدور شمال به جنوب اصفهان قرار گرفته است و از جاذبه‌های تاریخی بسیار و فرهنگی غنی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه شهر گز در رونق صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال می‌تواند بسیار موثر باشد، افزود: شهر گز دارای یک تمدن سه هزار ساله است و با داشتن جاذبه‌های تاریخی مهم مانند مسجد جامع با قدمتی بیش از یک هزار و ۴۰۰ سال و بیش از ۱۸ اثر تاریخی از عهد صفوی تا قاجار همچون حمام صفوی در جذب توریست موثر است.

نماینده شاهین‌شهر و میمه در شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در محور ترانزیت شهر گز، کاروانسرای زیبای شاه عباسی قرار دارد، اظهار کرد: این کاروانسرا امکان تبدیل شدن به هتل کاروانسرا را دارد و می‌تواند پذیرای مسافرین باشد چرا که در ورودی شهر گز کمپینگ‌های مختلفی تعبیه شده است.

ایجاد شهرک خودرو به افزایش اشتغال و جذب گردشگر کمک می‌کند

وی با تاکید بر اینکه در مجاورت کاروانسرا کمپینگ بزرگ گردشگری شهر گز در وسعت ۲۵ هکتار طراحی شده است، تصریح کرد: این کمپینگ و کاروانسرای بزرگ شهر می‌تواند در ستاد سفر استان مطرح شود و در ایام نوروز به دلیل نزدیکی به مرکز استان و اصفهان در جذب مسافر و توریست موثر باشد و درصدی از بار جذب مسافر را بر عهده داشته باشد.

نیرومند با درخواست از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی در شهر گز گفت: تعداد این اقامتگاه‌ها در حال حاضر سه تاست و با توجه به این که این شهر از موقعیت خوبی برای جذب توریست برخوردار است همه مجموعه مدیران شهری آماده همکاری با سرمایه‌گذاران در این زمینه هستند.

وی در خصوص راه‌اندازی شهرک خودرو در محور ترانزیتی تهران – اصفهان، اظهار کرد: با راه‌اندازی شهرک نمایشگاهی خودرو که در محور ترانزیت تهران - اصفهان در کنار شهر گز قرار دارد که با ایجاد زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری در آن می‌توانیم به جذب مسافر و توریست کمک کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گز در خصوص شهرک خودرو شهر گز خاطرنشان کرد: این شهرک تخصصی در وسعت ۶۰ هکتار پیش‌بینی شده و مجوزها و مصوبات لازم از شورای برنامه‌ریزی استان و شورای عالی شهرسازی و معماری با همکاری وزارت کشور و وزارت صمت اخذ شده است.

افزایش ۲۰ درصدی جذب توریست در شاهین‌شهر و میمه

وی با اشاره به اینکه فاز یک شهرک خودرو به وسعت ۲۰ هکتار آماده اجرای طرح است، افزود: طرح عملیات اجرایی آماده شده و با همکاری مسئولین استان فاز یک شهرک خودرو در دهه فجر مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی کلنگ زنی می‌شود.

نیرومند در خصوص چگونگی استقرار خدمات مختلف در شهرک خودرو اظهار کرد: ارائه خدماتی که در شهرک خودرو جانمایی و پیش‌بینی شده شامل واحدهای خرید و فروش خودروهای سبک، تمام مشاغل مربوط به خودرو اعم از نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو، سایپا، برندهای معروف خودرویی حتی برندهای خارجی، نمایندگی‌های مجاز خودرو، پلیس+۱۰، راهور، همچنین شماره‌گذاری خودروها حتی استقرار شعب بانک‌های استان هم در این فضا طراحی شده است.

وی با دعوت از سرمایه‌گذاران در مشارکت و همکاری با مدیریت شهری گز، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری با تمام قدرت از سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال می‌کند و در سرمایه گذاری پروژه بزرگ شهرک نمایشگاهی خودروی گز و ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی و مشارکت در دیگر موضوعاتی که به اشتغال و جذب توریست در این شهر منجر شود همکاری لازم را انجام می‌دهد.

نماینده شاهین‌شهر و میمه در شورای اسلامی استان اصفهان یادآور شد: هرساله پذیرای مسافرین بیشتری از نقاط مختلف کشور به همه شهرستان‌های شاهین شهر و میمه و گز و برخوار هستیم تا حدی که نوروز ۹۸ با افزایش ۲۰ درصدی مسافر روبه‌رو بودیم.

کد خبر 392499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.