جنگ بر سر نیمکت امیدهای ناامید فوتبال ایران

هدایت تیم ملی فوتبال امید ایران در راه رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو بعد از کرانچار و فرهاد مجیدی در اختیار حمید استیلی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا گفت و گوی تلفنی مجری برنامه فوتبال لیگ برتر با مربیان سابق و فعلی تیم ملی امید کشورمان اطلاعات جدیدی از پرونده تغییر در نیمکت تیم ملی زیر ۲۳ سال را در اختیار اهالی فوتبال قرار داد که در جای خودش عجیب و قابل توجه بود.

از آخرین باری که فوتبال امید ما طعم حضور در رقابت‌های المپیک را چشید ۴۴ سال گذشته است و تیمی که در سال ۱۹۷۶ و در المپیک مونترال کانادا با هدایت حشمت مهاجرانی با تیم‌های کوبا، لهستان و شوروی سابق بازی کرد تا به امروز هرگز مسیر رفتن به المپیک را طی نکرده تا بر خلاف فوتبال بزرگسالان که در این سال ها پای ثابت حضور در جام جهانی بوده امیدهای کشورمان همیشه ناامید شوند.

اختلاف مجیدی و استیلی

تیم ملی امید در شرایطی سومین سرمربی را بر روی نیمکت خودش خواهد دید که در شروع کار هدایت بازیکنان زیر ۲۳ سال بر عهده زلاتکو کرانچار کروات قرار داشت، اما عملکرد نه چندان مطمئن تیم ملی در مرحله مقدماتی و صعود همراه با تبصره به مرحله بعدی باعث شد تا در اردیبهشت ماه امسال کرانچار از کار برکنار شود و فرهاد مجیدی جوان، اما با انگیزه جای او را بر روی نیمکت تیم ملی بگیرد.

جالب اینجاست که حمید استیلی از همان ابتدا و حتی قبل از انتخاب کرانچار به عنوان مدیر فنی در راس کار تیم ملی امید حضور داشت و علاقمندان حرفه‌ای فوتبال این پیش‌بینی را می‌کردند که سابقه استقلالی و پرسپولیسی بودن این دو نفر در نهایت منجر به مجادله بر روی نیمکت تیم ملی شود که همین اتفاق هم افتاد.

مجیدی شب گذشته در توصیف دلایل استعفای خودش دخالت‌های بیجای فنی از جانب حمید استیلی مثل برگزاری جلسات آنالیز و حضور با لباس ورزشی در درون زمین چمن و حمایت ناکافی از جانب فدراسیون را به عنوان اصلی‌ترین موضوعات استعفا بیان کرد و البته مطابق معمول حمید استیلی هم با همان لحن آرام و ظاهر حق به جانب خودش کلیه این اتفاقات را تکذیب کرد تا فعلا به عنوان سرمربی تیم ملی بر روی نیمکت زیر ۲۳ ساله‌ها بنشیند.

راه سخت صعود

اما تیم ملی کشورمان در حالی رقابت‌های خودش در مرحله دوم را از ۱۸ دی تا ششم بهمن امسال در تایلند آغاز می کند که فوتبالیست‌های ایران در قرعه‌ای بسیار سخت با کره جنوبی، ازبکستان و چین در مرحله گروهی قرار دارند و از بین ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها فقط سه تیم جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را پیدا خواهند کرد.

علاقه استیلی به نیمکت

حمید استیلی را باید عشق نیمکت‌ترین مربی فوتبال ایران دانست که با وجود سابقه خوبی که در دوران بازیکنی برجاگذاشت و گلی که وارد دروازه تیم ملی آمریکا کرد، این سال‌ها هیچگاه در حوزه مربیگری موفق نبوده است، اما همیشه تشنه رسیدن به قدرت و نشستن بر روی  نیمکت تیم‌های مختلف بوده است. استیل آذین، شاهین بوشهر و پرسپولیس تیم‌های باشگاهی بوده‌اند که در این مدت به عنوان سرمربی بر روی نیمکتشان نشسته‌، اما نتایج قابل قبولی کسب نکرده است.

استیلی حتی در یکی از فصل‌های لیگ برتر و در زمانی که آتش اختلاف بین هواداران سپاهان و پرسپولس به شدت بالا بود خودش را تبدیل به یکی از گزینه‌های نشستن بر روی نیمکت مربیگری سپاهان کرده بود و به عشق مربیگری در یک تیم لیگ برتری کوچکترین توجهی به اتفاقات اطراف خودش نداشت.

با این وجود استیلی در حالی این هفته به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شد که سه ماه دیگر باید امید ایران را به دیدار غول‌های فوتبال آسیا بفرستد و آنطور که از سابقه فوتبال ما قابل پیش‌بینی است، این تیم پرحاشیه و کم تدارکات بعید است که بتواند شانسی برای صعود به المپیک ۲۰۲۰ پیدا کند و آنجاست که پاسخ‌های حمید استیلی در ارتباط با وضعیت تیم ملی امید شنیدنی خواهد بود.

کد خبر 392479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.