تهیه شناسنامه برای معابر شهر مشهد

مدیرکل نظارت بر نگهداری، تعمیرات و بهره برداری از تاسیسات و زیرساخت های شهری شهرداری مشهد گفت: ۴۰ میلیون متر مربع از معابر سطح مشهد آسفالت شده است و نیاز به نگهداری دارند.

به گزارش ایمنا، بهنام خیاط با بیان اینکه ۴۰ میلیون متر مربع از معابر سطح شهر مشهد آسفالت شده است و نیاز به نگهداری دارند، افزود: بر اساس آمار دو میلیون متر مربع از معابر شهر مشهد خاکی است، همچنین هفت میلیون متر مربع از ۴۰ میلیون متر مربع معابر آسفالت شده مشهد، از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است.

وی با اشاره به تهیه شناسنامه معابر سطح شهر مشهد، ادامه داد: امسال یکی از اقدامات ویژه که با همکاری سازمان فاوا صورت گرفته، تهیه شناسنامه برای معابر مشهد است که شامل سواره رو، پیاده رو و معابر اصلی و فرعی می شود. بر این اساس ۵۴ میلیون متر مربع معبر در سطح شهر مشهد داریم.

مدیرکل نظارت بر نگهداری، تعمیرات و بهره برداری از تاسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد ضمن اشاره به همکاری بخش خصوصی در تولید آسفالت با شهرداری مشهد، گفت: ۲۰۰ نفر اشتغال زایی در کارخانه های تولید آسفالت بخش خصوصی داشته‌ایم.

خیاط اظهار کرد: در بعضی از معابر زیرسازی و جدول گذاری با مشارکت مردم انجام می شود که البته درصد مشارکت مردم در مناطق شهر متفاوت است و برای مناطق کم برخوردار سعی بر این است که بستر سازی ها توسط منطقه صورت گیرد و روکش آسفالت به ستاد سپرده شود.

وی با بیان اینکه کوچه هایی که جداول آنها نقص دارد هم در ردیف بودجه دیده شده است، افزود: علاوه بر این تکنولوژی تولید جدول نیز تغییر پیدا کرده است و عمر طولانی تری دارد که به راحتی مقاومت خود را از دست نمی دهد، همچنین جداول سنگی نیز در دستور کار قرار دارند که در معابری که احتمال آسیب بتن در آنها وجود دارد، از سنگ استفاده می شود.

خیاط با اشاره به این موضوع که توسعه شهرها باعث افزایش خدمات می شود و باید شرکت‌های خدماتی این خدمات را ارائه دهند، گفت: تمامی فعالیت های عمرانی در شهر طی سال، توسط شهرداری مشهد رصد می شود و برنامه های شرکت های خدماتی گرفته می شود تا معابری که حفاری دارند از روکش حذف شوند و بعد از حفاری، آسفالت انجام شود.

وی افزود: سالانه ۱۰ هزار مجوز حفاری صادر می شود و ۷۰۰ کیلومتر حفاری در شهر صورت می گیرد ولی برای آسفالت های جدید تا ۴ سال مجوز حفاری صادر نمی شود. حفاری ها و بار ترافیکی بیشترین آسیب را به آسفالت معابر وارد می کنند.

وی خاطر نشان کرد: آسفالت سه میلیون و ۶۰۰ هزار متر از معابر سطح شهر از خرداد ماه سال جاری آغاز شده است که تا پایان آبان ماه سال جاری هم به اتمام خواهد رسید.

خیاط تصریح کرد: هر تن آسفالت در مشهد با توجه به تدابیر شورای شهر برای ثابت نگه داشتن قیمت آسفالت ۲۲۰ تا ۲۴۰ هزارتومان در نظر گرفته شده که در شهرهای دیگر حدودا ۴۰۰ هزارتومان است.

کد خبر 392467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.