تسهیلات ویژه برای دانش‌آموزان استثنایی در شهر اصفهان

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به پیشنهاد این کمیسیون و تایید شورا، شهرداری اصفهان موظف به ارائه لایحه‌ای شد که طبق آن ۳۰ درصد از کل هزینه سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی را پرداخت کند.

امیراحمد زندآور در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کودک استثنایی ابتدا فردی با خصوصیات و صفات انسانی است و بعد از آن کودکی با خصوصیات و تفاوت‌های استثنایی نسبت به سایر کودکان است؛ همین ویژگی‌ها و خصوصیات است که معلمان و اولیا باید خودشان را با آن سازگار کنند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ حدود ۱۳۰۰ دانش آموز استثنایی شهر اصفهان از سرویس مدارس استفاده می‌کنند، تصریح کرد: به دلیل اینکه جابجایی این قشر از جامعه برای رانندگان دشواری‌هایی همراه دارد، هزینه حمل و نقل آنان ۱۰ درصد بیشتر از هزینه سرویس مدارس کودکان عادی است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: به پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات و تایید شورای اسلامی شهر اصفهان، شهرداری اصفهان موظف به ارائه لایحه‌ای شد که طبق آن ۳۰ درصد از کل هزینه سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی را پرداخت کند.

وی ادامه داد: بر اساس محاسبات انجام شده در این مرحله حدود ۶۳۰ میلیون تومان از طرف شهرداری پرداخت خواهد شد.

زندآور گفت: این موضوع برای اولین بار در مدیریت شهری اصفهان اتفاق افتاده است و نشان دهنده توجه شورا و مدیریت شهری اصفهان به معلولین به ویژه کودکان استثنایی است.

کد خبر 392466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.