کشتارگاه نجف‌آباد در حال تکمیل است

سرپرست شهرداری نجف‌آباد گفت: با تکمیل نخستین فاز کشتارگاه صنعتی این شهر با اعتبار هشت میلیارد تومان، ساخت فاز دوم آن که بیشتر اعتبارات آن را دفتر مقام معظم رهبری تامین کرده با برآورد هزینه ۱۲ میلیارد تومان در حال انجام است.

محمد مغزی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد، اظهار کرد: در حال حاضر عملیات ساختمانی تصفیه‌خانه، آغل، سالن کشتار و قسمت اداری کشتارگاه به پایان رسیده و تجهیزات خریداری شده نیز نصب شده و در آینده‌ نزدیک شاهد بهره‌برداری از این پروژه شاخص در غرب استان خواهیم بود.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این پروژه، تصریح کرد: سالن اصلی کشتارگاه دارای مساحتی بیش از دو هزار و ۶۵۰ مترمربع در دو طبقه، آغل با مجموع زیربنای سه هزار و ۵۰ متر مربع، سالن پیش سرد با مساحت تقریبی دو هزار مترمربع، بخش فرآوری ضایعات در ۷۶۰ مترمربع و قسمت اداری با مساحت ۵۳۰ مترمربع از جمله بخش‌های آن است.

سرپرست شهرداری نجف‌آباد به اتمام مراحل ساختمانی سردخانه کشتارگاه و تکمیل عایق‌بندی آن اشاره کرد و افزود:  با توجه به افزایش و نوسانات قیمت‌ها در حال رایزنی برای جذب اعتبارات جهت تامین تاسیسات سردخانه هستیم.

مغزی ادامه داد: اجرای بیش از سه کیلومتر خط انتقال گاز و تکمیل تدریجی ایستگاه گاز ویژه این مجموعه از دیگر اقدامات انجام شده در این مجموعه است.

وی تصریح کرد: به دنبال رایزنی‌های صورت گرفته با شرکت توزیع برق استان و شهرستان، علاوه بر اتصال کشتارگاه به شبکه توزیع، مراحل نهایی تجهیز پست برق این مجموعه نیز در حال انجام است.

سرپرست شهرداری نجف‌آباد با اشاره به اجرای ۵.۵ کیلومتر خط انتقال آب به منظور تامین ۵۰۰ مترمکعب آب این کشتارگاه در شبانه‌روز، اظهار کرد: همزمان با اجرای بیش از ۹۰ درصد این خط انتقال و تکمیل ایستگاه پمپاژ، تصفیه‌خانه ۸۰۰ مترمکعبی کشتارگاه نیز وارد مرحله تکمیل فونداسیون و نصب تجهیزات شده است.

مغزی گفت: خروجی این تصفیه‌خانه به مخزنی عایق‌بندی شده منتقل می‌شود تا از طریق آن به روش آبیاری ثقلی وارد چرخه مصرف فضای سبز مجموعه شود.

کد خبر 392463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.