تا سه هفته آینده، قسمت سنگین رآکتور آب اراک راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان انرژی اتمی از راه‌اندازی قسمت سنگین رآکتور آب اراک حدودا تا سه هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی اکبر صالحی در یازدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور با بیان اینکه خبر خوبی را اعلام می‌کند، اظهار کرد: ما ظرف یک تا سه هفته آینده، قسمت سنگین رآکتور آب اراک را راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی با این اشاره به اینکه رآکتور اراک یک قسمت اولیه و یک قسمت ثانویه دارد که بخش عمده‌ای از فرآیندها در قسمت ثانویه انجام می‌شود، افزود: دوستان توانسته‌اند در  چهار سال گذشته قسمت ثانویه را به جایی برسانند که ما بتوانیم ظرف دو تا سه هفته آینده قسمت سنگین رآکتور آب اراک را راه‌اندازی کنیم.

صالحی ادامه داد: ماشین جایگذاری و جابه‌جایی سوخت هم که ناقص و بعدی از آن کامل نبود، کامل شده و ظرف دو تا سه هفته آینده نصب خواهد شد.

رییس سازمان انرژی اتمی درباره ساخت راکتور دو و سه بوشهر هم که دو سال است شروع شده، تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده که برای سال ۱۴۰۴ رآکتور دوم و ۱۴۰۶ رآکتور سوم راه‌اندازی شود.

وی گفت: بر اساس گزارش ارائه داده شده رآکتور دو طبق زمانبندی پیش می‌رود و الان بزرگترین کارگاه صنعتی کشور در بوشهر است. مردم باید بدانند که بزرگترین پروژه صنعتی کشور از نظر دلاری نیز در بوشهر بوده و ۱۰ میلیارد دلار ارزش آن پروژه است و انتظار داریم که صدا و سیما نیز به لحاظ تبلیغاتی فعالانه‌تری ورود پیدا کرده و این خبر مسرت‌بخش را به گوش مردم برساند.

کد خبر 392446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.