پرونده های فرار مالیاتی ترامپ

مهم ترین اخبار و تحولات سیاسی امروز جهان را در بسته خبری "بین الملل ایمنا" بخوانید.

به گزارش ایمنا، برگزیده اخبار جهان طی بیست و چهار ساعت گذشته را می‌توانید در بسته خبری پیش رو مطالعه کنید:

ترامپ: وقت آن است از این جنگ‌های بی‌پایان مسخره خارج شویم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توییت خود نوشت: آمریکا قرار بود ۳۰ روز در سوریه بماند، این برای سال‌ها پیش بود. ما ماندیم و بدون هیچ هدفی بیشتر و بیشتر در این جنگ فرو رفتیم. زمانی که من وارد واشنگتن شدم داعش بر منطقه حکم‌فرما بود. ما به سرعت خلیفه‌گری داعش را ۱۰۰ درصد شکست دادیم. وی در ادامه آورده است: از جمله اقداماتی که انجام دادیم دستگیری صدها داعشی بود که اکثرا از اروپا هستند اما اروپا نمی‌خواهد که آن‌ها برگردند و می‌گوید که آمریکا آن‌ها را نگهدارد، من می‌گویم ما به شما لطف کردیم و حالا شما می‌خواهید که ما آن‌ها را برایتان در زندان‌های آمریکا آن هم با هزینه‌ای گزاف نگهداریم. اینها برای خود شما، محاکمه‌شان کنید. آن‌ها دوباره گفتند نه فکر می‌کنیم. مثل همیشه که آمریکا هزینه‌های ناتو را بر دوش داشته‌ است. در امور بازرگانی و هر چیز دیگری. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با اشاره به کردهای سوریه نوشته است: کردها همراه ما جنگیدند با مقدار زیادی پول و تجهیزات که از ما دریافت کردند. آن‌ها دهه‌هاست که با ترکیه می‌جنگند. من برای سه سال است که این جنگ را متوقف کرده‌ام اما زمان آن است که از این جنگ‌های بی پایان مسخره خارج شویم. بسیاری از آن‌ها قومی و قبیله‌ای هستند. ما باید سربازان خود را به خانه بازگردانیم. او در ادامه تاکید کرده است: ما در جایی می‌جنگیم که در جهت منافع‌مان باشد، فقط برای پیروزی می‌جنگیم. ترکیه، اروپا، سوریه، ایران، عراق، روسیه و کردها باید شرایط و اینکه می‌خواهند با داعشی‌های دستگیر شده در همسایگی‌شان چه کنند را بسنجند. همه آن‌ها از داعش متنفرند. داعشی که برای سال‌ها دشمن بوده است. ما ۷۰۰۰ مایل دورتر هستیم اما اگر یک بار دیگر در هر کجا نزدیک ما شوند نابودشان می‌کنیم.

قاضی فدرال مانع تلاش ترامپ برای بستن پرونده فرارهای مالیاتی‌اش شد

ویکتور مارِرو، قاضی فدرال آمریکایی، طی حکم خود اظهار داشت نمی‌تواند "چنین ادعای بی حد و حصر و موکدی از مصونیت ریاست جمهوری را [به دونالد ترامپ] اعطا کند". او درخواست ترامپ برای گسترش مصونیت کیفری را "غیر معمول" خوانده است. وکلای ترامپ به این قاضی اطلاع داده‌اند که درخواست تجدید نظر ارائه خواهند داد. ترامپ در واکنش به این حکم، در توئیتی نوشت: "دموکرات‌های چپ افراطی، در همه جبهه‌ها شکست خورده‌اند. آن‌ها اکنون از طریق شهر نیویورک و دادستانی‌های دموکرات ایالتی، وارد عمل شده‌اند تا مچ رئیس‌جمهور ترامپ را بگیرند. چیزی که تاکنون برای هیچ یک از رئیس‌جمهورهای پیشین رخ نداده است". بررسی پرونده فرار مالیات رئیس‌جمهوری آمریکا، تحت بررسی دادستان حوزه منتهن بوده است. دفتر این دادستان موضوع پرداخت حق‌السکوت به دو زنی که مدعی داشتن رابطه با ترامپ بوده‌اند را تحت بررسی دارد. طبق گزارشات، "سازمان‌ ترامپ" پشت پرداخت این مبالغ بوده است. از سوی دیگر، وکلای ترامپ می‌گویند این تحقیقات با انگیزه سیاسی انجام گرفته است و تحقیق درخصوص پیشینه مالیاتی ترامپ از ژانویه ۲۰۱۱ تا حال حاضر، به دلیل داشتن مصونیت کیفری ریاست جمهوری باید متوقف شود. تحقیقات دفتر دادستان منهتن پس از بررسی پرداختی‌های صورت گرفته به دو زن مذکور توسط مایکل کوهن، وکیل ترامپ، آغاز شد. هدف از این پرداخت‌ها، ساکت نگه داشتن آن‌ها طی رقابت ریاست جمهوری آمریکا عنوان شده است. سازمان ترامپ، بعدتر مبالغ مذکور را به کوهن بازپرداخت کرد. او اکنون در زندان به سر می‌برد.

"در صورت تاخیر در بریگزیت، جانسون در اتحادیه اروپا کارشکنی می‌کند"

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا مدت‌ها تاکید کرده است که در موعد مقرر (۳۱ اکتبر) از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد و گفته است، "ترجیح می‌دهد بمیرد" تا اینکه از اتحادیه اروپا درخواست مهلتی دوباره کند. پارلمان بریتانیا با تصویب قانون "بن" که در صورت عدم دستیابی به توافقی برای خروج از اتحادیه اروپا، تمدید مهلت بریگزیت را الزامی می‌کند به دنبال جلوگیری از تصمیم جانسون هستند اما در صورتی که این نخست وزیر مجبور شود زمان بیشتری برای خروج از اتحادیه اروپا معطل شود، احتمالا به عاملی دردسرساز برای بروکسل تبدیل خواهد شد. گزارشی که روز یکشنبه از سوی روزنامه "دیلی تلگراف" منتشر شد، حاکی از آن است که مقامات ارشد بریتانیا در نظر دارند در صورتی که بریتانیا تا پس از هالووین (۳۱ اکتبر) در اتحادیه اروپا بماند، در اقدامات این اتحادیه کارشکنی کنند. دو وزیر کابینه بریتانیا به این روزنامه گفته‌اند، برنامه آنان شامل مسدود کردن بودجه ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ اتحادیه خواهد بود که اوایل سال جاری میلادی به تصویب خواهد رسید. فرستادن یک مقام مخالف اتحادیه اروپا همچون نایجل فاراژ، رهبر حزب بریگزیت به بروکسل به عنوان کمیسیونر آینده بریتانیا در اتحادیه اروپا نیز یکی دیگر از برنامه‌های آنان است. این رویکرد را استیو بیکر، وزیر سابق بریگزیت تایید و آن را به شلیک "یک سلاح هسته‌ای به قلب یک سیارک" تشبیه کرد. او در این باره گفت: من بدون آن که خجالت زده باشم از این که نایجل فاراژ در مواجهه با وقایع ناخوشایند پیش‌رو کمیسیونر آینده اتحادیه اروپا باشد، حمایت می‌کنم. وی افزود: این رویکرد از فیلم آرماگدون الهام گرفته شده است. این همان لحظه‌ای است که آنان تلاش می‌کنند زمین را نجات دهند و برای این کار روی یک سیارک فرود می‌آیند و یک سلاح هسته‌ای را به قلب آن شلیک می‌کنند. نایجل فاراژ آن سلاح هسته‌ای است. مشکلی که در این جا وجود دارد این است که با توجه به دو دهه مشکل‌سازی فاراژ در بروکسل، اعضای پارلمان اروپا احتمال زیاد او را به عنوان رییس کمیسیون اروپایی نخواهند پذیرفت.

ترامپ: پلوسی ممکن است به جرم خیانت گناهکار باشد

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که بر سر تحقیقات استیضاحش از سوی دموکرات‌ها تحت فشار است، با اشاره به آدام شف، رییس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان اظهار کرد: نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان از تمام دروغ‌ها و فریب‌های بزرگی که آدام شفِ حقه‌باز نسبت به کنگره و مردم آمریکا مرتکب شده، آگاه بوده است. ترامپ در توییتر نوشت: این مساله نانسی پلوسیِ عصبی را به اندازه آدام شف کوچک در زمینه جرایم مقامات و حتی خیانت گناهکار نشان می‌دهد. فکر می‌کنم این به آن معنی است که آن‌ها و همچنین تمام کسانی که با خباثت با آنان تبانی کردند باید فورا استیضاح شوند. ترامپ بر سر اظهارات شف درباره تماس تلفنی‌اش با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، بارها از او انتقاد کرده است. چندی پیش گزارش شد که دونالد ترامپ در تماس تلفنی که اواخر ماه ژوئیه با همتای اوکراینی خود داشته، از این رئیس‌جمهوری درخواست کرده که درباره احتمال "فساد" جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ و پسرش تحقیقاتی انجام دهد. این مساله که جنجال‌های بسیاری را به دنبال داشت، اکنون هدف تحقیقات استیضاح ترامپ قرار گرفته است. شف که از سوی پلوسی به سرپرستی تحقیقات استیضاح ترامپ گمارده شد، ماه گذشته میلادی در یک جلسه استماع متن منتشر شده از اظهارات تلفنی ترامپ و زلنسکی را شبیه یک "تحقیقات کیفری سازمان‌یافته کلاسیک" دانست.

روسیه: خواستار مذاکراتی جدی با آمریکا بر سر استقرار موشک هستیم

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در اظهاراتی در جریان اجلاسی در آمریکا موسوم به اجلاس "گفت‌وگوی فورت راس" گفت: اگر آمریکا اقدام به استقرار چنین موشکهایی در نزدیکی مرزهای کشور ما کند در آن صورت ما نیز مجبور خواهیم شد از کشورمان دفاع کنیم. زمان آن رسیده که ما در جایی نظیر ژنو، یا در مسکو یا در واشنگتن گرد هم آمده و با جدیت فراوان درباره این مساله بحث کنیم.

این سفیر دولت روسیه در عین حال به یک پیشنهاد اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در خصوص تعلیق مستقر کردن موشکهای کوتاه‌برد و میان‌برد در اروپا و مناطق دیگر اشاره کرد. او اظهار کرد: ما از آمریکا و دیگر کشورهای ائتلاف ناتو می‌خواهیم به این طرح معلق کردن استقرار این موشک‌ها بپیوندند.

او خاطر نشان کرد: روسیه علاقه‌ای به یک رقابت تسلیحاتی ندارد. این سفیر روس همچنین هر گونه بالا بودن احتمال بروز یک جنگ هسته‌ای میان آمریکا و روسیه در آینده نزدیک را منتفی ندانست. او گفت: من کاملا با حرف عده‌ای که می‌گویند احتمال یک جنگ هسته‌ای در آینده وجود دارد مخالفم. اما با این حال ما باید جلوی بروز احتمال چنین جنگی را بگیریم. به همین دلیل مهم است که ما همه مجاری ارتباطی میان خود را مجددا برقرار کنیم. آنتونوف در ادامه صحبت‌هایش خواستار تمدید یک توافق کنترل تسلیحات میان آمریکا و روسیه موسوم به توافق "استارت جدید" شده و از نگرانی‌های کشورش در خصوص مساله ثبات راهبردی سخن گفت. او بیان کرد: تمدید این توافق به همان شکلی که اکنون هست بسیار ساده است. اگر آمریکا مثل روسیه نگرانی‌های خودش را درباره مسائل دیگر مربوط به ثبات راهبردی دارد، پس اکنون ما باید نزد یکدیگر آمده و با این مسائل مقابله کنیم. ما آمادگی لازم را داریم و هنوز منتظر دریافت پاسخی مثبت از جانب طرف آمریکایی هستیم. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیش از این در ماه سپتامبر تاکید کرد، روسیه معتقد است که دست کم توافق کنترل تسلیحاتی استارت جدید باید تمدید شود تا نوعی مکانیزم در حوزه ثبات راهبردی وجود داشته باشد. آنتونوف خاطر نشان کرد: امروز تنها یک توافق در این حوزه میان آمریکا و روسیه وجود دارد و آن توافق استارت است. در فوریه ۲۰۲۱ با پایان مدت این توافق دیگر چیزی میان این دو کشور باقی نخواهد ماند و چنین اتفاقی برای نخستین بار در ۵۰ سال گذشته به وقوع خواهد پیوست. این در حالی است که ماه اوت گذشته یک توافق کنترل تسلیحاتی مهم دیگر میان آمریکا و روسیه به نام توافق ممنوعیت موشکهای هسته‌ای میانبرد با تصمیم دو کشور برای لغو آن پایان یافت.

کد خبر 392445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.