تقویت اقتصاد گردشگری با دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلات کمتر بهره‌وری اقتصادی بیشتر یک نظر کلیشه‌ای است در صورتی که تعطیلات بیشتر به بهره‌وری نیروی کار و تقویت ظرفیت‌های معطل مانده اقتصادی مثل اقتصاد گردشگری آنهم بر پایه گردشگری داخلی و بومگردی کمک شایانی خواهد کرد.

 ناهید تاج‌الدّین نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تصویب طرح دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روز گذشته طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه مراکز اداری، آموزشی و قضایی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب شد.

وی افزود: این طرح بار قبلی در کمیسیون رد نشده بود بلکه تنها به این خاطر که طراحان آن در جلسه برای دفاع مبسوط غایب بوده‌اند، وضعیت نهایی آن مشخص نشده بود و بررسی آن به تعویق افتاده بود اما روز گذشته تعیین تکلیف و تصویب شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نتایج تصویب این طرح در کمیسیون اجتماعی دید مثبت دارم، زیرا هم به تقویت اقتصاد گردشگری و هم به تقویت نهاد خانواده کمک خواهد کرد.

تاج‌الدّین خاطرنشان کرد: این یک نظر کلیشه‌ای است که تعطیلات کمتر، بهره‌وری اقتصادی بیشتری خواهد داشت. تعطیلات بیشتر بهره‌وری نیروی کار و تقویت ظرفیت‌های معطل مانده اقتصادی مانند اقتصاد گردشگری کمک شایانی خواهد کرد. امیدوارم این طرح در صحن علنی مجلس نیز رای بیاورد.

کد خبر 392442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.