سرمایه‌گذاری‌ها بر اساس پتانسیل روستاها باشد/ لزوم محدود کردن تمرکززدایی

نماینده کاشان در شورای استان گفت: با نگرش وسیع باید تمرکززادیی را محدود کنیم و اینگونه نباشد که در شهرستان‌ها تنها برای گرفتن حداقل یک امضا برای رسیدن به استان ساعت‌ها معطل باشند چرا نباید مدیر شهرستانی اگر مدیر است از اختیارات لازم برخوردار نباشد.

محمد ارباب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص توجه به صنایع پاک، اظهار کرد: لازم است با تهیه نقشه جامع و آمایش برای همه نقاط استان به توسعه صنعت توریسم در استان اصفهان کمک کنیم تا این استان هرچه بیشتر از صنایع پاک و البته درآمدزا برخوردار باشد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد ساختار سازمانی مرتبط و مناسب برای حمایت و ترویج کارآفرینی افزود: امروز کارآفرینی یک بحث بین رشته‌ای است و در دانشگاه‌های مدرن جهان تدریس می‌شود، همه دنیا مدیران کارآفرین تربیت می‌کنند تا ایده‌ها را به سازه و محصول تبدیل کنند ما هم باید به این سبک به صورت عملیاتی قدم برداریم.

عضو شورای شهر کاشان در خصوص توجه به شهروند الکترونیک، تصریح کرد: توجه ویژه به تجارت الکترونیک و مبادرت به فرهنگ شهروند الکترونیک باید در تمام شهرها با سرعت دنبال شود چرا که با نهادینه کردن بهره‌وری و استفاده از فناوری‌های نوین خیز آینده را می‌سازیم.

وی با بیان اینکه باید به مدیریت آب در استان توجه ویژه داشت، افزود: وقتی سیلاب می‌شود همه ستاد بحران تشکیل می‌دهیم که تنها در زمان بحران به یاد این موضوع می‌افتیم در حالی که باید قبل از بحران برای چالش‌ها برنامه‌ریزی کرد ما باید با دانش روز آبخوان‌ها را توسعه دهیم و پایش کنیم تا هزینه‌های گزاف سیلاب‌های آینده را ندهیم.

ارباب با تاکید بر لزوم جلوگیری از هدر رفت آب گفت: مدیریت آب و توجه به امر کشاورزی بسیار بحث مهمی است همچنین ترغیب و هدایت محصولات کشاورزی به سمت بهره‌وری بیشتر در مناطق مستعد را باید به یاد داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید استعدادهای هر روستا را شناسایی کرد، گفت: برای سرمایه‌گذاری افراد و  صدور مجوز کارخانه و شرکت بهتر است در هر منطقه‌ای در زمینه استعداد و پتانسیل آن منطقه تصمیم‌گیری شود و سرمایه‌گذاری‌ها به همان سمت جهت‌دهی شود.

نماینده کاشان در شورای استان تمرکززدایی را ضروری دانست و افزود: با نگرش وسیع باید تمرکززادیی را محدود کنیم و اینگونه نباشد که شهرستانها تنها برای گرفتن حداقل یک امضا برای رسیدن به استان ساعت‌ها معطل باشند چرا نباید مدیر شهرستانی اگر مدیر است از اختیارات لازم برخوردار نباشد.

کد خبر 392417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.