عجایب شهر/ ایستگاه‌های اتوبوس خوردنی در ژاپن!

در کشور ژاپن ایستگاه‌های اتوبوسی به شکل میوه‌هایی غول‌پیکر احداث شده است که مردم را به سمت استفاده بیشتر از وسایل حمل‌ونقل عمومی ترغیب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موضوع آلودگی هوا و افزایش دمای کره زمین مسئله‌ای بحرانی است که علاه بر مسئولان شهری، ذهن اغلب مردم در سراسر دنیا را به خود درگیر کرده است، چرا که مردم شاهد از دست رفتن بسیاری از هموطنان خود بر اثر آلودگی هوا هستند و در نتیجه سلامت خود را در معرض خطر جدی میبینند. در بسیاری از کشورهای جهان اقدامات زیادی برای مقابله با این بحران انجام شده است که در این میان ژاپن اقدام به خلاقیت‌های جالبی کرده است.

کشور ژاپن که به خلق ایده‌های جدید و اختراعات شگفت‌انگیز در سراسر جهان معروف است این‌بار برای کاهش آلودگی هوا و جذب مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، بخصوص اتوبوس‌های شهری، با الهام از کالسکه‌ای به شکل کدو در کارتون سیندرلا، اقدام به ایجاد ایستگاه‌های اتوبوس جدیدی کرده است که به شکل میوه‌های مختلف نظیر هندوانه، توت‌فرنگی، گوجه فرنگی و پرتقال طراحی شده است.

این ایستگاه‌های جدید زیبایی خاصی را به شهرهای ژاپن بخشیده است به طوری که مردم برای بازدید از آن‌ها از هم پیشی می‌گیرند و همین امر باعث جذب بیشتر مردم به استفاده از اتوبوس‌های عمومی شده است.

ایستگاه‌های اتوبوس میوه‌ای ژاپن، که در شهر کوچک  Konagai احداث شده است، علاوه بر جذب مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، چشم‌اندازهایی بسیار زیبا در سراسر شهر ایجاد کرده است. این ایستگاه‌ها وضعیت کسل‌کننده انتظار در ایستگاه‌های اتوبوس معمولی را به لذت برای مردم تبدیل کرده است.

علاوه‌براین، زیبایی منحصربه‌فرد ایستگاه‌های خوشمزه Konagai به عنوان نقاطی برای گردشگری به شمار می‌رود به طوری که بسیاری از گردشگرانی که از سراسر دنیا به ژاپن سفر می‌کنند، مایلند بازدید از ایستگاه‌های میوه‌ای را در برنامه‌ریزی‌های مسافرت خود قرار دهند.

کد خبر 392412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.