رونمایی از سند جامع SDI شهری در هفته آمار و برنامه‌ریزی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: در نظر داریم در هفته آمار و برنامه‌ریزی (آبان ماه ۱۳۹۸) با دعوت از تمامی دستگاه‌های عضو کمیته SDI شهری و با حضور نمایندگان کشوری و استانی از سند جامع SDI شهری رونمایی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صادقیان ظهر امروز -دوشنبه ۱۵ مهرماه ۹۸ - در جلسه نهایی سازی سند جامع SDI شهری که با حضور مدیران دستگاه های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: اطلاعات مکانی به عنوان یک زیرساخت از مهم ترین و حساس ترین عوامل تصمیم گیری‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در زندگی امروزه است.

وی ادامه داد: از این رو بسیاری از نیازها، اهداف و فعالیت‌های سازمان‌های مختلف زمانی امکان پذیر می‌شود که دسترسی به داده‌های مکانی مناسب و یکپارچه میسر باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان افزود: راه‌اندازی زیرساخت‌های اطلاعات مکانی (SDI) به عنوان بستر توانمندسازی جهت کمک به تعامل بهتر سازمان‌ها و جوامع با تکنولوژی و همچنین تسهیل در جمع آوری، ادغام، نگهداری و تبادل اطلاعات و سرویس‌های مکانی مرجع بیش از پیش مورد توجه واقع شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا، کمیته SDI شهری با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی سطح شهر اصفهان در چندین جلسه از آذرماه سال گذشته اقدام به تدوین سند جامع SDI شهری (سند پیوست) برای نخستین بار در سطح کشور کرده که در صورت اجرایی شدن نقشه راه این سند، علاوه بر کاهش هزینه‌های مرتبط با اطلاعات مکانی، می‌تواند کمک شایانی به ساده سازی تبادل داده ها، اطلاعات و خدمات الکترونیکی بین ارگان‌های اجرایی سطح شهر کند.

صادقیان گفت: در این خصوص شهرداری اصفهان در نظر دارد در هفته آمار و برنامه‌ریزی (آبان ماه ۱۳۹۸) با دعوت از تمامی دستگاه‌های عضو کمیته SDI شهری و با حضور نمایندگان کشوری و استانی از سند جامع SDI شهری رونمایی کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان افزود: مطابق با بند یک ششمین جلسه کمیته SDI شهری پیشنهاد شد قبل از رونمایی سند مذکور، جلسه بررسی نهایی سند با حضور مدیران و معاونان دستگاه های اجرایی برگزار شود، از این رو خوشبختانه امروز این جلسه در ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

کد خبر 392407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.