اجرای ۳۰ برنامه به مناسبت روز کودک توسط شهرداری گرگان

شهردار گرگان از اجرای بیش از ۳۰ عنوان برنامه به مناسبت روز جهانی کودک در این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا دادبود با اشاره به فرارسیدن ۱۶ آبان ماه روز جهانی کودک اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم شهرداری گرگان تبدیل گرگان به شهر دوستدار کودک است.

وی ادامه داد: به همین مناسبت بیش از ۳۰ برنامه مختلف پیش‌بینی شده که توسط شهرداری گرگان اجرا خواهد شد.

شهردار گرگان گفت: مهمترین برنامه‌هایی که در تاریخ ۱۶ مهرماه در پارک شهر گرگان و برخی دیگر از نقاط شهر اجرا خواهد شد ارایه نقاشی دیواری کودکان به طول ۱۵۰ متر با مشارکت ۲۰۰ کودک و موضوع از مدرسه تا خانه خواهد بود.

دادبود عنوان کرد: همچنین در این روز مراسم رژه کودکان از میدان شهرداری، خیابان پاسداران و پارک شهر گرگان با حضور کودکان معلول، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، کودکان بازمانده از تحصیل، کودکان کار و کودکان مهدهای کودک شهر گرگان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه گذر کودکانه با بخش‌های گریم کودکان، بازی‌های محلی و ورزش و نمایش در پارک شهر گرگان، اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این روز برگزاری نمایشگاه ویژه روز دوستدار کودک است که با همراهی مرکز بهداشت، بهزیستی، اداره استاندارد، نظام مهندسی، انجمن‌های خیریه کودکان و خانه‌های فرهنگ برگزار خواهد شد.

شهردار گرگان با اشاره به اینکه در این غرفه‌ها آموزش‌های لازم در هر حوزه به کودکان انجام خواهد شد، تصریح کرد: یکی از نکات بسیار مهم در فرهنگ‌سازی، آموزش از سنین پایین و کودکی است و با این نیت سعی خواهیم کرد اقدامات موثری را اجرایی کنیم.

دادبود به برگزاری اردوی آموزشی در تاریخ ۲۰ مهر با محوریت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان و مشارکت و همراهی اداره پسماند و واحد ترافیک شهرداری گرگان اشاره کرد و گفت: در این دوره آموزشی نیز دانش‌آموزان با فرهنگ رعایت مسائل ایمنی و پیشگیری از حوادث، اصل تفکیک زباله از مبدا و پاکیزه نگهداشتن محله و رعایت فرهنگ ترافیک و علائم راهنمایی و رانندگی آشنا خواهند شد.

وی تاکید کرد: در ایام مصادف با روز جهانی کودک تمامی اتوبوس‌های سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان با بنر روز جهانی کودک در سطح شهر تردد خواهند کرد و ۱۲ اتوبوس به صورت ویژه آذین‌بندی خواهد شد.

شهردار گرگان گفت: در ۱۶ مهرماه در محل پارک شهر گرگان مراسم پخش قصه کودکان از رادیو نمایشگاه در کنار المان‌های کودکانه اجرا خواهد شد تا انگیزه و جذابیت بیشتری برای آشتی کودکان با کتاب و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی را شاهد باشیم.

کد خبر 392405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.