تا یک ماه آینده دبیرکل معرفی می‌شود/ فدراسیون ها بدهکار نیستند

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: اساسنامه به تصویب دولت رسیده و ما حداکثر یک ماه آینده دبیرکل را معرفی می کنیم.

به گزارش ایمنا، سیدرضا صالحی امیری بعد از نشست دیپلماسی ورزشی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در نشست امروز روسای فدراسیون ها هم حضور داشتند، کمیته در قدرت چانه زنی چقدر نقش داشته، گفت: باید زبان جهانی را بشناسیم. شناخت ساختار جهان، آشنایی با قوانین جهانی و آشنایی با ظرفیت فرهنگی و گفتمان ایرانی به ما کمک می کند تا سال ۲۰۲۰ تصویر جدیدی از ایران به نمایش بگذاریم.

وی درباره تصویب اساسنامه کمیته ملی المپیک عنوان کرد: اصلاحات با توجه به شرایط جهانی انطباق پیدا کرده و به روز شده است. بعد از دو دهه این اساسنامه به تصویب هیئت اجرایی و مجمع عمومی رسید که در نهایت به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کردیم. بعد از ۱۳ بار رفت و برگشت این اساسنامه تصویب شد و به کمیسیون اجتماعی دولت رفت. اساسنامه حدود سه ماه در نوبت بود که در نهایت روز گذشته تصویب شد. این اصلاحات منطبق با واقعیت های موجود است.

صالحی امیری در ادامه صحبت‌هایش در خصوص وضعیت تیم امید و انتخاب سرمربی جدید خاطرنشان کرد: من قبلاً گفته‌ام؛ اراده ما و وزارت ورزش برای حمایت همه جانبه از تیم امید است تا با صعود این تیم به المپیک به انتظارات ملت پاسخ دهیم. در انتخاب مربیان و کادر فنی در هیچ فدراسیونی دخالت نمی کنیم. آنچه که با فدراسیون فوتبال هم مطرح می کنیم جنبه مشورتی دارد، ما حمایت مالی هم خواهیم داشت. با دوستان صحبت کردیم قرار است روز شنبه در جلسه ستاد عالی با حضور تاج در این خصوص صحبت کنیم. ظهر روز شنبه سجادی سرپرست کاروان نتیجه را به شما اعلام خواهد کرد رئیس فدراسیون فوتبال هم در تلاش است تا موانع و مشکلات را برطرف کند.

وی افزود: در انتخاب مجیدی و استیلی مداخله نداشتیم. طبعا فدراسیون فوتبال در این خصوص پاسخگو خواهد بود اما آنها هم دلسوز فوتبال هستند و انگیزه دارند این تیم به المپیک صعود کند.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه صحبت هایش در خصوص وضعیت کیانوش رستمی و سعید علی حسینی مبنی بر حضورشان در رقابت‌های انتخابی کسب سهمیه المپیک در سوئیس تصریح کرد: مشکل اصلی این است که این دو ورزشکار در رویداد سوئیس ثبت نام نکردند. با توجه به اوت کردن این دو در مسابقات جهانی باید برای کسب سهمیه در مسابقه دیگر شرکت کنند. سهراب مرادی هم قرار است در مسابقات سوییس شرکت کند. او الان در دفترم هست که هفته آینده به آلمان می رود و بعد از آن در مسابقات سوییس شرکت می‌کند.

صالحی امیری ادامه داد: برای کیانوش رستمی و سعید علی‌حسینی مکاتبه کردم تا سهمیه بدهند. رایزنی‌ها در حال انجام است امیدوارم سهمیه حضور در مسابقات را بگیریم، اما از فدراسیون جهانی مطالبه نداریم چون دو هفته تاخیر داریم. حالا ببینیم به مکاتبات جواب می دهند یا خیر؟ هر نتیجه ای بگیریم به شما اعلام می کنیم.

وی درباره انتخاب دبیرکل که قرار بود روز شنبه مشخص شود، تصریح کرد: ما زمانی تعیین نکردیم. اساسنامه به تصویب دولت رسیده و ما حداکثر یک ماه آینده دبیرکل را معرفی می کنیم.

صالحی امیری همچنین درباره بدهی فدراسیون دوومیدانی خاطرنشان کرد: هیچ کدام از فدراسیون‌ها بدهکار نیستند بلکه ما به فدراسیون‌ها بدهکار هستیم. وظیفه ما حمایت از فدراسیون هاست. به جز بودجه‌ای که به فدراسیون ها می‌دهیم، گاهی آنها به خاطر مشکلاتی که دارند علی الحساب می گیرند و تسویه می کنند. دوومیدانی هم روز گذشته بخشی از بدهی خود را تسویه کرده است.

کد خبر 392397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.