هیچ نهادی بر ایمنی جرثقیل‌های سنگین نظارت نمی‌کند

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت ایمنی جرثقیل‌های سنگین در پایتخت گفت: نهادی بر سلامت این جرثقیل‌ها نظارت ندارد و به همین منظور شاهد حوادث تکراری در این زمینه هستیم.

به گزارش ایمنا، سید جلال ملکی اظهار کرد: حادثه روز گذشته سقوط جرثقیل سنگین در داخل محوطه شهربازی بسیج روی داد که اگر این حادثه حدود ۱۰ متر آن طرف‌تر روی می‌داد بر روی ساختمان‌های مسکونی می‌افتاد و شاهد تلفات بیشتری بودیم.

وی با بیان اینکه علت سقوط این جرثقیل توسط کارشناسان پلیس راهور در دست بررسی است، افزود:‌ این جرثقیل سنگین به هنگام کار دچار واژگونی شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: هیچ نهاد مشخصی بر روی این جرثقیل‌های متحرک و همچنین جرثقیل های تاورکرین (برج ساز) نظارت دقیق نمی‌کند و مسئولیت اصلی آنها برعهده پیمانکاران ساختمانی است.

وی خاطرنشان کرد: معمولا این جرثقیل‌های سنگین هنگام فعالیت به دلیل فرسودگی قطعات از قسمت های مختلف مثل شیلنگ‌های هیدرولیکی و جک‌ها دچار حادثه می‌شوند.

به گفته ملکی گاهی مواقع نیز اپراتورهای این جرثقیل‌ها به دلیل مهارت ناکافی، همچنین جابه‌جایی بار بیش از ظرفیت دچار واژگونی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است نهادی مشخص بر نحوه فعالیت جرثقیل‌های سنگین و نیز تاورکرین‌ها نظارت دقیق داشته باشد.

سخنگوی آتش نشانی تهران گفت: همچنین نیاز است تجهیزات فنی این جرثقیل‌ها نیز بررسی شود و حتما باید جرثقیل های فرسوده از چرخه فعالیت خارج شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 392387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.