انتخابات شوراهای دانش‌آموزی اول آبان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش از برگزاری بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در تاریخ اول آبان ماه با مشارکت وزارت کشور در مدارس سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش، علی رمضانی، شورای دانش‌آموزی را به ‌عنوان یکی از ارکان مدرسه برشمرد و اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه اجرایی مدرسه، اعضای این شورا به ‌عنوان نماینده دانش آموزان می‌توانند در جلسات معلمان و مدیران مدارس حضور داشته باشند.

وی به نقش و جایگاه ویژه شورای دانش‌آموزی در مدرسه اشاره کرد و افزود: سالانه بیش از ۹ میلیون ۵۰۰ هزار نفر از دانش آموزان در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی شرکت می‌کنند و بیش از ۷۲۰ هزار نفر به‌عنوان اعضاء این شوراها برگزیده می‌شوند که این خود یک ظرفیت ویژه است و برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ برنامه‌ها ویژه‌ای برای شوراهای دانش‌آموزی در نظر گرفته‌ایم.

رمضانی تصریح کرد: بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی امسال در روز چهارشنبه اول آبان ماه با مشارکت وزارت کشور و با شعار «شورای دانش‌آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب» برگزار می‌شود.

برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی به صورت الکترونیک

وی افزود: امسال برای اولین بار انتخاب شوراهای دانش‌آموزی در سطح مراکز استان‌ها به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و علاوه بر این با توجه به شعار انتخابات امسال شوراهای دانش‌آموزی در کنار سایر تشکل‌ها بیانیه‌ای را که مقام معظم رهبری خطاب به جوانان و نوجوانان در سالگرد ۴۰ سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی تحت عنوان گام دوم انقلاب صادر فرمودند را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: امسال کار بسیار خوبی در شوراهای دانش‌آموزی با همکاری بسیج دانش‌آموزی، سایر تشکل‌ها و اداره شاهد و ایثارگران باهدف تعمیق و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و در ۴۰ هزار یادواره شهدا برای ۴۰ هزار شهید و در ۴۰ هزار مدرسه با عنوان لاله‌های روشن صورت می‌گیرد که سیاست ما بر این است در هر مدرسه یک شهید شاخص داشته باشیم و یک یادواره درزمینه شهید موردنظر برگزار شود و برای این برنامه، برنامه‌ریزی‌های متنوعی صورت گرفته که به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 392377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.