تامین تسهیلات ۲۴۰ هزار واحد مسکونی اقدام ملی توسط بانک مسکن

مدیرعامل بانک‌ مسکن در خصوص تمهیدات این بانک برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، گفت: تسهیلات ۲۴۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی از سوی بانک مسکن تامین و پرداخت می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ابوالقاسم رحیمی‌انارکی درخصوص طرح اقدام ملی مسکن و چگونگی تامین اعتبار برای اجرای این طرح، اظهار کرد: بانک مسکن از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی، پرداخت تسهیلات به ۲۴۰ هزار واحد را تقبل کرده است و در این زمینه بخشی از تامین اعتبارات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم انجام می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از ۳۵۰ هزار فقره حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم وجود دارد که حداقل‌ها را رعایت کرده‌اند.

مدیرعامل بانک‌ مسکن ادامه داد: بخش دیگری از تامین اعتبار طرح اقدام ملی مسکن را از محل اقساط وصولی بانک که پیش‌بینی کرده‌ایم امسال رقم قابل‌توجهی باشد انجام می‌شود.

رحیمی‌انارکی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در جذب سپرده‌های جدید به دلیل آنکه وارد رقابت نرخ سود بانکی با سایر بانک‌ها نشده‌ایم با مشکل مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده و تلاش‌هایی که برای ایجاد انضباط مالی در بانک مسکن انجام شد، نرخ سود سپرده در نیمه دوم امسال برای این بانک بهتر شود و بتوانیم منابع موردنیاز خود را در نیمه دوم سال در قالب جذب سپرده، تامین کنیم.

مدیرعامل بانک‌ مسکن گفت: این بانک‌ همچنین یکسری از ابزارهای جدید را در دستور کار و در دست پیگیری دارد. که با این ابزارهای جدید درصدد هستیم تا بتوانیم حوزه تامین مالی طرح‌های مسکن را در بازار سرمایه توسعه و تعمیق دهیم.

وی تقویت بازار سرمایه را در اجرای طرح‌های مسکن مستلزم همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین سایر نهادهای ناظر از جمله بانک‌مرکزی دانست و گفت: در این خصوص لازم است تا همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و همچنین اقتصاد و دارایی با بانک‌مسکن بیشتر شود تا بتوانیم فعالیت‌ها را آسان‌تر به پیش ببریم.

کد خبر 392363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.