چرا اعضای مجمع تشخیص مصلحت لیست دارایی های خود را اعلام نکرده‌اند؟

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای ثبت‌نام در سایت اعلام دارایی مسئولان تماس گرفتم، اما اعلام کردند هنوز نوبت به ثبت‌نام اعضای مجمع نرسیده است.

به گزارش ایمنا، غلامرضا مصباحی‌مقدم در ارتباط با ایجاد سایت اعلام دارایی مسئولان بر اساس قانون از کجا آورده‌اید،‌ اظهار کرد: من از کسانی بودم که در مجلس هشتم برای تصویب کردن این قانون تلاش کردم. شورای نگهبان در آن زمان این قانون را خلاف اصل ۱۴۲ قانون اساسی تشخیص داد و به مجلس برگرداند؛ ما در مجلس بر آن اصرار کردیم و این قانون به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: سپس خود بنده هم  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شدم و در مجمع از این مصوبه دفاع کردم. با وجود آنکه در مجمع رای آورد، اما ۵ سال در قوه قضاییه ماند تا زمانی که آقای رئیسی آمد و آن را احیا کرد؛ از ایشان برای توجه به این موضوع تشکر می‌کنم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا به عنوان عضو مجمع در این سایت دارایی‌های خود را اعلام کرده‌اید، گفت: هنوز زمانی که ما ثبت نام کنیم نرسیده است؛ برای ثبت‌نام در این سایت تماس گرفتم که اعلام کردند هنوز زمانش نرسیده است.

مصباحی مقدم در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه رسانه‌ها و افکار عمومی بر اجرایی شدن این قانون گفت: مسئله مبارزه با فساد یک مسئله جامع و همه جانبه است که مدام باید پیگیری شود. فراموش نکنیم که در مسیر مبارزه با فساد پیشگیری مهم‌تر از مبارزه است. به نظر من سهم  پیشگیری ۷۰ درصد و سهم مبارزه  ۳۰ درصد است؛ برای تحقق این مسئله ما باید دولت الکترونیک را پدید آوریم.

وی افزود: با اجرایی شدن دقیق دولت الکترونیک تا حدود زیادی تولید فساد متوقف می‌شود. در همین راستا اعلام دارایی مسئولان، مدیران و مقامات نظام تا حد زیادی بر همراهی افکار عمومی و جلب اعتماد مردم موثر است.

منبع: ایسنا

کد خبر 392355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.