مادربزرگ‌ها برای قصه‌گویی ثبت‌نام کنند

فراخوان قصه گویان سپید با هدف مشارکت سالمندان با کودکان و نوجوانان توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری موسسه فرهنگی قصه های کهن و بنیاد محبت ایرانیان منتشر شد.

مرتضی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فراخوان قصه گویان سپید اظهار کرد: قصه گویان سپید با هدف افزایش مشارکت سالمندان با کودکان و نوجوانان و افزایش مشارکت اجتماعی و ایجاد اشتغال برای سالمندان برگزار می شود. 

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: برای حضور در این رویداد بازنشستگان ۶۰ سال به بالا که شرایط اولیه را دارند می توانند ثبت نام کنند. 

وی با بیان اینکه پس از ثبت نام ۵۰ نفر از افراد واجد شرایط انتخاب می شوند، گفت: برای افرادی که انتخاب شده اند کارگاه های قصه گویی و فن بیان توسط افراد خبره برگزار می شود. 

رشیدی افزود: پس از آموزش این افراد به مهدکودک ها و مدارس به صورت آموزشی وارد خواهند شد. این سالمندان قصه گو پس از گذراندن این دوره آزمایشی می توانند به طور دائم در مدارس مشغول به کار شوند. 

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان هدف از برگزاری این رویداد را تغییر ذهن کودکان نسبت به سالمندان عنوان کرد و گفت: این کار می تواند برای سالمندان ایجاد اشتغال کند و علاوه برآن نگاه کودکان و نوجوانان نسبت به سالمندان را اصلاح می کند.

به گزارش ایمنا،‌ علاقه مندان برای شرکت در این رویداد می توانند تا ۲۰ مهرماه در دفتر تخصصی سالمند (باغ تجربه)، موسسه سرزمین قصه‌های کهن و بنیاد فرزانگان محبت ایرانیان ثبت نام کنند.

کد خبر 392353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.