توزیع ۴۴۱ لیتر سم رایگان برای مکان‌های نگهداری دام گلپایگان

گلپایگان- مدیر شبکه اداره دامپزشکی گلپایگان با بیان اینکه امسال ۴۴۱ لیتر سم به صورت رایگان برای سمپاسی مکان‌های نگهداری دام در بین دامداران ۱۶ روستای شهرستان توزیع شده است، گفت: ۶۵۰ لیتر مواد ضد عفونی دام و طیور نیز به روستاهای نیوانین و شهر گلشهر اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، امیر مسعود شهبازی امروز دوشنبه _۱۵ مهرماه_ در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دامپزشکی، اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال ۹۵۰۰ تن محصول از فرآورده‌های دام و طیور به ارزش ۱۱ و نیم میلیون دلار از استان اصفهان به خارج کشور صادر شده که برای کشور ارزآوری خوبی داشته است.

وی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۸۰۰ تن تخم مرغ و ۲۰۰ تن خامه منجمد خوراکی و انواع پنیراز شرکت پگاه به کشورهای خارجی از جمله روسیه صادر شده است.

مدیرشبکه دامپزشکی گلپایگان با بیان اینکه در اجرای طرح جلوگیری از نقل و انتقال دام غیر مجاز به شهرستان در استان رتبه نخست را به دست آوردیم، گفت: امسال هیچ گونه علائم بیماری‌های‌ تب برفکی، لمپی اسکین، تب کریمه کنگو و آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه امسال ۴۴۱ لیتر سم به صورت رایگان برای سمپاسی مکان‌های نگهداری دام در بین دامداران ۱۶ روستای شهرستان توزیع شده است، افزود: ۶۵۰ لیتر مواد ضد عفونی دام و طیور در روستاهای نیوانین و شهر گلشهر توزیع شده است.

شهبازی با بیان اینکه شستشوی مرتب خودروهای حمل و نقل دام و طیور زنده به صورت مستمر انجام می‌شود، گفت: با برگزاری ۳۴ کلاس آموزشی با هدف مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام یک هزار نفر آموزش دیده‌اند.

۷۴۲۵ مورد تست خونگیری برای تشخصی بیماری تب برفکی در گاوداری‌های

 وی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار مورد آزمایش سل در گاوداری‌های صنعتی شهرستان جهت تشخیص این بیماری انجام شده است، گفت: با انجام هفت هزار و ۴۲۵ تست خونگیری در گاوداری‌های صنعتی جهت تشخیص آلودگی بیماری بروسلز یا تب مالت ۱۶ رأس دام مبتلا معدوم شد.

مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان تصریح کرد: در یکسال گذشته ۷۹۶ هزار و ۴۲۵ قطعه پولت تخم گذار، ۶۱۴ هزار و ۹۲۵ قطعه مرغ تخم گذار، یک میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۰۰ قطعه نیمچه گوشتی، ۵۲۴ هزار و ۵۰۰ قطعه طیور رنگی و بومی و ۱۰ هزار قطعه نیمچه بوقلمون تولید شده است.

کمبود واکسن در شهرستان نداریم

وی با بیان اینکه در تأمین واکسن برای واحدهای دام و طیور شهرستان با وجود تحریم‌ها با مشکل مواجه نیستیم، گفت: در یکسال گذشته برای نخستین بار یک میلیون و ۹۸۸ هزار مرغ تخمگذار در واحدهای مرغداری‌ طی چندین مرحله علیه بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان واکسینه شد.

شهبازی گفت: با اجرای ۱۶۰۰ مورد بازدید و نظارت از مراکز تهیه و توزیع فرآورده خام دامی و غذایی و ۱۴ ایستگاه جمع آوری شیر ۱۷ پرونده قضایی به دادسرا ارجاع شده است، همچنین ۴۱ پرونده تخلف بهداشتی از مراکز عرضه و تهیه فرآورده‌های خام دامی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار رأس دام سنگین، ۱۲۰ هزار رأس دام سبک و ۱۵۰۰ رأس دام مولد در شهرستان پرورش داده می‌شود، گفت: ۱۵ واحد صنعتی مرغ تخم گذار با ظرفیت تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه، ۴۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید یک میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه، ۲۳ واحد پرورش ماهی سردآبی و ۱۸ هزار و ۵۶۶ کلنی زنبورعسل در شهرستان وجود دارد.

توزیع ۳۰ هزار خوراک کباب با کیفیت در دومین جشنواره کباب

مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان، کمبود کارشناس تکنیسین و خودروی عملیاتی و تخصیص نیافتن اعتبار آموزشی را مشکلات شبکه دامپزشکی گلپایگان عنوان و خاطرنشان کرد: هیچ یک از فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در شهرستان در وضعیت بیکاری قرار ندارند.

وی گفت: در دومین جشنوراه کباب ۳۰ هزار خوراک کباب با کیفیت و سالم و بهداشتی در شهرستان توزیع شده است.

شهبازی تصریح کرد: طرح رتبه بندی تولید مرغ در واحدهای طیور کل کشور با هدف ایجاد رقابت میان کشتارگاه‌ها اجرا شده و یک کشتارگاه طیور در اصفهان از ۳۵ واحد کشتارگاه طیور کشور نیز شامل این طرح شده است.

کد خبر 392343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.