مخالفت مجلس با افزایش قیمت دارو

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

ترکی: مجلس با افزایش قیمت دارو مخالف است

اکبر ترکی در واکنش به اظهار نظر اخیر رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر اصلاح قیمت دارو به عنوان گام اول وزارت بهداشت برای درمان اقتصاد دارو گفت: اخیرا آقای شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در کمیسیون بهداشت اعلام کرد که با توجه به عدم افزایش قیمت دارو در طول سه چهار سال گذشته نرخ آن را اخیرا بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دادند. وی افزود: این افزایش قیمت مورد اعتراض تعدادی از نمایندگان قرار گرفت که در پی آن آقای موسوی لارگانی نماینده فلاورجان سوالی را از وزیر بهداشت مطرح کرد و قانع نشد البته هنوز تکلیف در کمیسیون مشخص نشده است. ترکی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت اگر بخواهند مجددا قیمت دارو را اضافه کنند به هیچ عنوان صحیح نیست، البته ممکن است این کار در موارد خاص رخ دهد با این استدلال که تولید دارو هزینه بر بوده و باید قیمت آن اضافه شود. سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اظهار کرد:‌ اگر بخواهند مجددا قیمت دارو را افزایش دهند با این استدلال که قیمت فعلی برای تولید کننده صرفه ندارد و در صورت عدم تولید آن در داخل باید از خارج وارد کنیم قابفل قبول نیست چون واردات به معنی افزایش بیشتر قیمت دارو خواهد بود.

هرچه پیش می‌روند بیشتر فرومی‌روند

سرلشکر محمدحسین باقری در جلسه گزارش‌گیری عالی ستادی و ارزیابی میدانی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و نیروی انتظامی، بیان کرد: مسئولیت نیروی انتظامی در کشور  بسیار سنگین است و این وظیفه در سایر کشورها بر عهده چند دستگاه است، ولی در کشور ما به عهده نیروی انتظامی است؛ لذا تنوع مسئولیت ها در ناجا با توجه به افزایش جمعیت و توسعه زیرساخت‌ها و پیچیدگی فرآیند جرایم روز به روز بیشتر و بر اهمیت و مسئولیت پلیس می‌افزاید. وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که نیروی انتظامی را به عنوان ظاهر و چهره حاکمیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانند، بیان کرد: مردم باید پلیس را ملجآ و پناهگاه خود بدانند و با دیدن آن احساس آرامش کنند. سرلشکر باقری با اشاره به اینکه عملکرد ناجا می تواند به عنوان عملکرد نظام محسوب شود، تصریح کرد: این فرماندهی دارای ویژگی های خاصی است که ارزیابی و گزارش همکاران ما در یک ماه و نیم گذشته نشانگر این است که این استان دارای اهمیت ویژه ای است؛ چرا که سر ریز ناامنی‌ها از تهران و سایر استان ها به این استان معطوف و شاخص و آمارها امنیتی نشان می دهند که رشد قابل ملاحظه‌ای در سال های اخیر در این استان صورت گرفته است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از جمله دلایل حضور خود در مجموعه های نیروی انتظامی را مطلع شدن از ماموریت‌ها و زحمات آن‌ها عنوان و تصریح کرد: باید آسیب‌ها را برای این پرسنل خدوم کمتر کنیم چرا که اقتدار نیروی انتظامی، نشان دهنده اقتدار نظام است. وی با اشاره به اینکه دشمن در سال ۹۶ از این بابت خیلی امیدوار بود که جامعه را به تنش بکشد، بیان داشت: با همکاری همه دستگاه‌ها و با وجود تمام فشارها و مشکلات معیشتی نتوانستند ثبات و امنیت جمهموری اسلامی ایران را متزلزل کنند.

در یک نبرد رسانه‌ای جهانی هستیم

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در آیین «گرامیداشت مجاهدت‌های رسانه‌ای خانواده معاونت برون‌مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مقابله با جنگ نرم» که صبح یکشنبه ۱۴ مهرماه با حضور عبدالعلی علی‌عسگری رئیس رسانه ملی، پیمان جبلی معاون برون‌مرزی سازمان، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور و عضو شورای نظارت بر صداوسیما و سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار شد ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، گفت: جهان براساس غلبه حق و حقیقت خلق شده است. اصل بر این است که همیشه حق پیروز است. عالم، عالم کمیات نیست و عالم کیفیات است. حق در ذات و سرشت خود پیروز است.‌ به محض آنکه حقیقت ظاهر می‌شود، باطل زائل می‌شود. شرور از جنس عدم هستند و اصالتی در هستی برای آنان نیست. وی ادامه داد: موازنه در عالم براساس مقدار نیست. یعنی ریاضیات و فیزیک آنچنان که نسبت اعداد بزرگ به کوچک را مقایسه می‌کنند نمی‌توانند در عالم معنا حاکم باشند. رسانه‌های برون‌مرزی ما در فضایی نابرابر از یک نبرد جدید عمل می‌کنند. جنگی که از نگاه ریاضیات کاملا نابرابر است و آرایش و صورت بندی رسانه‌ای دشمن بسیار فراتر از ما است. اما حساب کنید که وقتی فقط یک نفر حرف حق را می‌زند، عالم حرف چه کسی را می‌پذیرد؟ وقتی رسانه‌های ما در فضای حقیقت عمل می‌کنند قدرت تاثیری به اندازه خورشید پیدا می‌کنند. خورشید در قیاس با مختصات عالم کوچک است اما همه دنیا را روشن می‌کند؛ این خاصیت حقیقت است. سرلشکر سلامی افزود: شما در یک نبرد رسانه‌ای جهانی‌ به سر می‌برید. می‌دانید چهره جنگ‌ها هم تغییر کرده است. میدان جنگ از جغرافیای سرزمینی به مرزهای ذهنی و جغرافیای قلب‌ها تغییر موضع داده است. اتفاقاتی‌ که در عالم واقع رخ می‌دهد، پژواکی از چیزی است که در ذهن‌ها جریان دارد. پس هر کسی که بهتر بتواند ذهن‌ها را مدیریت کند در این نبرد موفق‌تر است. این اهمیت رسالت شما را نشان می‌دهد. وی ادامه داد: جغرافیای این میدان حق و باطل است. حتما بدانید پیروز این میدان حق است اما ملاک روش‌هایی است که ما برای‌ انعکاس‌ این حق به جهان انتحاب می‌کنیم. هرگاه روش‌های‌ ما منطبق بر ارزش‌های‌ ما باشد انگاه اعتقادات و باورهای ما برصفحه دل‌های دیگران می‌نشیند. میدان رسانه فطرت انسان‌ها است و ارتباط دقیق با درون انسان‌ها ضامن توفیق در این میدان است.

حسن بیگی: جا دارد که بعضی از آقایان استعفا دهند تا دست مقام معظم رهبری را باز کنند

ابوالفضل حسن بیگی در نطق خود در رابطه با ابلاغ مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جوانگرایی باید در داخل کشور انجام شود، گفت: متاسفانه این روزها شاهدیم تعداد بسیاری از عناصر سن کهن دارند و در این سن کهن چندین مسئولیت را در کشور بر عهده دارند. اطلاع داریم حوزه‌های علمیه بالغ بر ۵ هزار نفر جمعیت جوان و طلبه فاضل و مجتهد تربیت کرده‌اند که همگی با انگیزه هستند و امروز جا دارد که بعضی از این آقایان استعفا دهند تا هم دست مقام معظم رهبری را باز کنند و هم در جاهای دیگری که هستند راه برای جوانان، دانشمندان و ولایتمدارها باز شود. نماینده مردم دامغان ضمن تشکر از دولت و رئیس جمهور گفت: سپاسگزارم که در صحن سازمان ملل با صدای رسا صدای بلند ملت را به گوش جهانیان رساند و اعلام کرد که جایگاه فقاهت و مرجعیت از سازمان ملل بالاتر است زیرا حکم شرعی بالاتر از همه حکم‌هاست. همچنین در این زمینه شاهدیم که جهان و ملت‌ها پذیرفتند که حکم مرجعیت حکم قابل تغییر نیست و جمهوری اسلامی به دنبال بمب اتمی نبوده و به دنبال استفاده صلح آمیز می‌باشد.

مصری: حقوق گردن کلفت‌ها را اجرا نکنید

عبدالرضا مصری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت عصر گفت: در قانون بودجه دو محل برای حقوق محرومین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته بودیم. یک ردیف آن مربوط به ردیف عادی بودجه بود و ردیف دیگر قرار بود از محل یارانه‌ها با ارجاع به تبصره ۱۴ در نظر گرفته شود. همکاران کمیسیون تلفیق در مجلس به یاد دارند که وقتی پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی حقوق محرومین در کمیسیون بیان شد نماینده دولت و سازمان‌های مختلف فرمودند که ما این ۲۰ درصد را لحاظ کرده‌ایم. ما نیز اعتماد کردیم و پذیرفتیم. مصری ضمن انتقاد از حقوق‌های نامتعارف اظهار کرد: کدام سفره‌های رنگین، سفره‌های محرومین را خالی کرده‌اند؟ چرا حقوق من نماینده، وزرا و وکلا را کم نمی‌کنید؟ هفت ماه پیگیری کرده‌ایم. من به رئیس مجلس نامه نوشتم، نامه به آقای نوبخت ارجاع داده شده است. تو را به خدا به داد محرومین برسید. اگر محرومین حقشان را نگیرند فلسفه وجودی ما در مجلس کجاست؟ برای چه کسی فریاد می‌زنیم و وقت می‌گذرانیم؟

کد خبر 392333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.