حرکت نخستین قطار اربعین از اصفهان

مدیر کل راه آهن منطقه اصفهان گفت: نخستین قطار زائران اربعین از اصفهان امروز بعد از ظهر حرکت کرد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بیش از دو هزار نفر از زائران اصفهانی در این ایام از طریق خطوط ریلی به استان کرمانشاه منتقل می شوند.

سید رضا سادات حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری مراسم بدرقه زائران اربعین حسینی در ایستگاه اصلی راه آهن اصفهان، اظهار کرد: نخستین مراسم بدرقه زائران اربعین حسینی که قصد سفر به عتبات عالیات را داشتند، امروز بعد از ظهر همزمان با نماز مغرب و عشا با حضور مقامات مسئول استانی و شهری در محل ایستگاه راه آهن استان اصفهان برگزار شد.

وی افزود: حضور گروه موزیک ستاد نیروی انتظامی استان اصفهان و مداحی مداحان اهل بیت در این مراسم موجب تغییر حال و هوای حاکم بر فضای ایستگاه راه آهن شد و در پایان این مراسم نیز آئین رونمایی و گردش پرچم حرم شریف حضرت ابالفضل العباس (ع) برگزار شد. حجه الاسلام و المسلمین الهی نژاد، مسئول تبلیغات اسلامی اداره کل راه آهن منطقه اصفهان نیز پس از پذیرایی از زائران حرم سیدالشهدا به تشریح عملکرد حوزه فعالیت خود در این نهاد پرداخت.

مدیر کل راه آهن منطقه اصفهان ضمن آرزوی سلامتی برای زائران اربعین حسینی، خاطر نشان کرد: اولین قطار از سری رام قطار هایی که از استان اصفهان به مقصد مرز کرمانشاه حرکت کرده و زائران حسینی را منتقل می کند، امروز یکشنبه _۱۴ مهرماه_ در ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه از اصفهان حرکت کرد و بر اساس برنامه ریزی ستاد راه آهن کشور این رام قطار، فردا به کرمانشاه خواهد رسید.

سادات حسینی اضافه کرد: تا پیش از انجام رایزنی های مربوطه با ستاد و مقام عالی راه آهن کشور تعداد رام های قطاری که قرار بود از اصفهان به مقصد کرمانشاه حرکت کند، دو رام بود، اما بر اساس تصمیمات نهایی و مذاکرات انجام شده تعداد این قطار ها به چهار رام افزایش یافت و مقرر شده سه قطار دیگر در تاریخ های ۱۶، ۱۸ و ۲۰ مهرماه به سمت استان کرمانشاه حرکت کند.

وی ادامه داد: ظرفیت هر یک از قطارهای مذکور برای جابجایی زائران اربعین حسینی به مرز کرمانشاه تقریبا ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر است که با احتساب فضای اشغال شده توسط مسافران در هر نوبت، ۵۰۰ نفر ظرفیت برای سفر رفت و برگشت هر قطار به کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

مدیر کل راه آهن منطقه اصفهان با بیان اینکه پذیرایی از زائران کربلای معلی در طول سفر به عهده موکب های اصفهانی اربعین حسینی است، تصریح کرد: ظرفیت قطار ۱۶ مهرماه هنوز تکمیل نشده و بلیط قطار های ۱۸ و ۲۰ مهرماه نیز به‌زودی در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.

سادات حسینی یادآور شد: متقاضیانی که مایل به خرید بلیط قطارهای ۱۶، ۱۸ و ۲۰ مهرماه به قیمت ۹۳ و ۱۱۴ هزار تومان هستند، می توانند با مراجعه به آژانس های مسافری دارای مجوز، بلیط فروشی ایستگاه راه آهن منطقه اصفهان و سایت های معتبر فروش بلیط های مسافرتی، اقدام به خرید بلیط قطار اربعین کنند.

کد خبر 392325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.