از ماجرای مرغ‌های تریاکی تا بازداشت زامبی اینستاگرام

۴۲ کشته و مجروح در تصادف مرگبار زنجان، علت افزایش حق بیمه اختیاری، بازداشت سحر تبر، سهم ۷۰ درصدی زنان در کارگزاری مراکز مشاوره، اعتراض نمایندگان مجلس به بکارگیری معلمان بازنشسته و ماجرای مرغ های تریاکی را در بسته خبری اجتماعی ایمنا در چهاردهمین روز مهرماه بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند روز پیش مدیرعامل یکی از تشکل‌های بخش خصوصی مدعی شد که برخی از مرغداران به دلیل اطلاعات پایین تریاک را در آب حل می‌کنند و به مرغ‌ها می‌خورانند تا بیماری آنها از بین برود. تریاک یکی از آرامبخش‌هاست و اگر چه بیماری طیور را از بین نمی‌برد، اما بدن مرغ را در برابر بیماری‌ها مقاوم می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود مرغ دوره ۴۵ روزه نگهداری در مرغداری تا زمان کشتار را بگذراند.

علیرضا رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، ضمن رد نکردن این موضوع، آن را اشتباه مدیریتی خواند.

وی گفت: اگر کسی این کار را بکند اشتباه مدیریتی انجام داده چرا که استفاده از تریاک جز اینکه بیماری را مزمن می‌کند نتیجه دیگری ندارد.

رفیعی پور با تاکید به اینکه خوراندن تریاک به مرغ وقت دادن به بیماری است، افزود: بهتر است به جای استفاده از این‌چنین موادی، از طریق مصرف داروها و پروبیوتیک به سمت درمان طیور برویم.

وی تاکید کرد که تا امروز هیچ گزارش رسمی به سازمان دامپزشکی از مصرف تریاک در مرغداری‌ها نرسیده است.

تصادف مرگبار اتوبوس در زنجان/۴۲ کشته و زخمی

سرهنگ محمدعلی عظیمی جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان از تصادف یک اتوبوس و خودروی سمند  ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز خبر داد و گفت: هر سه سرنشین سمند جان باختند  و ۳۹ نفر از مسافران اتوبوس مصدوم شدند.

وی افزود: در این حادثه سه سرنشین سواری سمند بر اثر شدت صدمات و جراحات وارده جان باختند و ۱۰ نفر از مصدومان اتوبوس‌های درگیر در این تصادف در مراکز درمانی شهرستان‌های ابهر و خرمدره بستری شدند که حال یکی از آنان وخیم گزارش شده است و ۲۹ نفر مابقی نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

علت افزایش حق بیمه اختیاری برای دومین بار در سال جاری چیست؟

محمود علی بخشی رئیس گروه بیمه صاحبان حرف، مشاغل آزاد و بیمه اختیاری تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در سال جاری طبق مصوبه شورای عالی کار حداقل دستمزد حدود ۳۷ درصد افزایش پیدا کرد، اضافه کرد: بر همین اساس حداقل دستمزد که در سال گذشته حدودا یک میلیون و یکصد هزار تومان بود در سال ۹۸ به حدود و یک میلیون و پانصد هزار تومان افزایش یافت بنابراین با توجه به افزایش حداقل دستمزد میزان حق بیمه،  بیمه شدگان اختیاری از ابتدای سال جاری افزایش پیدا کرد.

او گفت: براساس ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، هنگامی که بیمه شده با احراز شرایط مربوطه به مرحله بازنشستگی برسد اگر میانگین دو سال آخر دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه وی کمتر از حداقل دستمزد مصوب سال برقراری مستمری باشد طبق قانون سازمان تامین اجتماعی ملزم به افزایش و ترمیم میزان مستمری تا حداقل دستمزد مصوب خواهد بود؛ بنابراین بر اساس محاسبات بیمه‌ای صورت گرفته و طبق مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه افرادی که در سال گذشته در زمره بیمه شدگان اختیاری قرار گرفته اند به میزان ۱۰ درصد نیز افزایش یافت.

بانوان ۷۰  درصد از کارگزاران مراکز مشاوره ازدواج هستند

بر اساس گزارش اداره کل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، ۷۰ درصد از کارگزاران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در کشور را بانوان تشکیل می دهند.

بر اساس این گزارش؛ از تعداد ۲۵۷ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان که در سراسر کشور فعالیت می کنند، مدیران ۶۱ مرکز ( ۲۴%) از خانم ها هستند از این ۶۱ مرکز، ۳۴ مرکز در استان ها و تعداد ۲۷ مرکز در تهران فعالیت می کنند.

این گزارش با اعلام این که ۷۰ درصد از کارگزاران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده خانم ها هستند، می افزاید: ۹۰ درصد از مسئولین پذیرش در مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده را نیز زنان تشکیل می دهند.

همچنین بررسی آمار مراجعین به مراکز مشاوره ازدواج و خانواده در سراسر کشور در سال ۹۷ نشان می‌دهد بیش از ۱۱۳ هزار نفر به این مراکز مراجعه داشته‌اند که از این تعداد حدود ۷۲ هزار نفر ( ۶۳ %) زنان هستند.

آموزش و پرورش نباید از بازنشسته ها استفاده کند

حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی نماینده بهارستان گفت: به کارگیری معلمان بازنشسته در مدرسه کار درستی نیست و آموزش و پرورش باید از حق التدریسی ها و آموزگاران نهضت سوادآموزی استفاده کند.

وی تصریح کرد: من به آقای وزیر عرض کردم وقتی ما پیشنهاد کردیم که حق التدریسی ها و آموزگاران نهضت سوادآموزی را جذب کنند ایشان شرط گذاشتند که کسی می تواند استخدام شود که بیش از دو نفر دانش آموز داشته باشد و اگر یک دانش آموز داشته مجاز به استخدام نیست.

«سحر تبر» بازداشت شد!

دادسرای ارشاد تهران فاطمه خ. مشهور به سحر تبر را به اتهام تشویق جوانان به فساد و ترویج اباحه گری بازداشت کرد.

تسنیم نوشت: فاطمه خ. مشهور به سحر تبر که بواسطه عمل‌های متعدد زیبایی و گریم‌های مشمئزکننده و هنجارشکن، اقدام به جذب فالوور در حساب اینستاگرام خود می‌کرد، پس از ارسال پیام های متعدد مردمی به سامانه دادسرای ارشاد و درخواست پیگیری، به دستور دادسرای ارشاد تهران بازداشت شد.

از جمله جرایم این چهره هنجارشکن، ترویج خشونت، تحصیل مال از طریق نامشروع، توهین به مقدسات، توهین به حجاب اسلامی، گسترش اباحه گری و تشویق جوانان به فساد است.

کد خبر 392311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.