رضایی: مشکلات آبی اصفهان ادامه دارد

استاندار اصفهان گفت: ۱۴ شهرستان و بیش از ۷۰ شهر استان در حال استفاده از ذخایر آبی هستند، در کوهرنگ دو هزار میلیمتر بارندگی داشتیم که اگر این میزان بارندگی تا ۱۰ هزار میلیمتر هم باشد بازهم مشکلات آبی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی امروز -یکشنبه ۱۴ مهر- در اجلاس شورای استان اصفهان با اشاره به اینکه مدیران باید قدرت تحمل همدیگر را داشته باشند، اظهار کرد: متأسفانه این امر در کشور کمرنگ شده و نباید انتظار داشته باشیم همه مردم مثل هم فکر کنند چرا که آن ها باهم متفاوت اند اما مدیر موفق علاوه برآنکه انبساط خاطر دارد دید خود را باز می کند.

وی با اشاره به اینکه شرایط اداره کشور درحال حاضر دشوار است، افزود: با رهنمودهای مقام معظم رهبری با قدرت در برابر دنیا ایستاده ایم و در چنین شرایطی این دولت بسیار پرتوان و خوب عمل کرد است و قطعاً مسئولان از مشکلات معیشتی خبر دارد.

 استاندار اصفهان ادامه داد: به شوراها تأکید می کنم از مشورت های اجتماعی و فنی دیگران استفاده کنند چرا که اتاق های فکر و شوراهای مشورتی راه رسیدن به توسعه است و در این راستا شورای مشورتی توسعه استان را در اصفهان ایجاد کردیم.

وی با تأکید بر لزوم تغییر در سیستم کشاورزی استان افزود: امروز ذخایر آبی به حداقل خود رسیده و حتی اگر حقابه هم داشته باشیم آبی وجود ندارد و باید از کشاورزی سنتی و غرقابی پرهیز کنیم.

رضایی با تأکید براینکه شرایط امروز دولت مناسب نیست و بودجه کشور کاهش یافته، تصریح کرد: کشور عراق سه تا پنج میلیون بشکه نفت می فروشد و جمعیت کمتری نسبت به ایران دارد اما هیچکدام از امکانات ایران را ندارد چرا که تدابیر کشور ما تا به حال در مدیریت مسائل بی نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ شهرستان و بیش از ۷۰ شهر استان در حال استفاده از ذخایر آبی هستند، اظهار کرد: در تابستان امسال حتی برخی نقاط را داشتیم که تا ۷۲ ساعت قعطی آب داشتند و در کوهرنگ دو هزار میلیمتر بارندگی داشتیم که اگر این میزان بارندگی تا ۱۰ هزار میلیمتر هم باشد بازهم مشکلات آبی خواهیم داشت. قرار است در این زمینه سازمان آبفا جلساتی در شهرستان ها و شوراها داشته باشد تا مسائل آن ها را حل کند. همه در این موضوع باید هم افزایی داشته باشیم. اصفهان همان اصفهان همیشگی است و مانند همیشه خود باوری دارد.

کد خبر 392295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.