شوراها رشد متوازن شهر را در نظر بگیرند

امام جمعه خمینی شهر گفت: شوراها باید همواره رشد متوازن شهر را در نظر بگیرند و عدالت دینی را مورد توجه قرار دهند و اینگونه نباشد برخی نقاط شهر برخوردار و دسته دیگر محروم باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد موسوی صبح امروز -یکشنبه ۱۴ مهر- در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان که در خمینی شهر برگزار شد، اظهار کرد: در قانون اساسی برای شوراها فعالیت های متعددی تعریف شده است به همین دلیل شوراها را یک ظرفیت عظیم می دانیم که قانون اساسی به شوراها حق ورود به تمام مسائل عمرانی، رفاهی، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی را داده است.

وی با تأکید بر گستردگی کار شوراها گفت: وجود شوراها دستور قرآن است یعنی در نظام تولیدی باید همه فعالیت ها به صورت شورایی انجام شود چون عقل جمعی نسبت به عقل فردی خطای کمتری دارد لذا در امور اجتماعی باید عقل جمعی حاکم باشد و پیامبر اکرم(ص) هم با این حال که عقل کل بودند و از طرف خداوند به ایشان وحی می شد هیچوقت امور شورا و مشورت را نادیده نگرفتند.

امام جمعه خمینی شهر با تأکید براینکه مردم سالاری دینی و دموکراسی همواره در کشور اجرا شده است، افزود: در کشور تصمیم گیرنده امور خود مردم اند و وقتی حضور در انتخابات مردم را می بینیم متوجه می شویم که دموکراسی در ایران از کشورهای مدعی این امر بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خمینی شهر با تلاش مسئولان و مردم در این جایگاه قرار گرفته است، گفت: توسعه هر شهرستان به دست مسئولان تأثیرگذار آن است و نباید منتظر بمانیم که از پایتخت، شهر ما را توسعه دهند و قطعا این عمل غیرممکن است و در عین حال عقلانی نیست؛ در خمینی شهر هرچه بوده با تلاش مردم و مسئولان شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خمینی شهر با بیان اینکه وظایف شوراها کمک به پیشرفت و توسعه شهر است، تصریح کرد: در همه امور شهری باید مسائل و منافع مردم را در نظر گرفته شود و باید هدف نهایی، آبادانی و تأمین منافع باشد، بنابراین همواره باید از سلیقه های شخصی و حزبی اجتناب کرد چرا که این موضوع خلاف رسالت شوراهای اسلامی است.

موسوی با بیان اینکه باید در تشخیص منافع شهر اهم و مهم را فراموش نکرد، افزود: شوراها باید همواره رشد متوازن شهر را در نظر بگیرند و عدالت دینی را مورد توجه قرار دهند و اینگونه نباشد برخی نقاط شهر برخوردار و دسته دیگر محروم باشد.

وی از مهم ترین مشکلات شهرها را مبلمان شهری دانست و گفت: متأسفانه سال ها است معابر شهرها مشکلات بسیاری دارند و باید نهضت آسفالت را برای آن ها دوباره ایجاد کرد همچنین توجه به بافت فرسوده شهری فرصت خوبی برای ایجاد درآمد شهرداری ها است.

نماینده ولی فقیه در خمینی شهر با ابراز تأسف تراکم فروشی شهرداری ها اظهار کرد: برخی شهرداری ها با فروش تراکم و زمین کسب درآمد می کنند درحالی که باید با نظر کارشناسان و فرهیختگان اقتصادی راه های کسب درآمد بهتر شناسایی و بررسی شود چرا که شهرداری بی پول رو به فنا می رود.

کد خبر 392289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.