ریزش بیش از هفت هزار واحدی شاخص کل بورس امروز ۱۴مهرماه

شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۹ صبح امروز روند کاهشی را آغاز کرده بود در ساعت ۱۰ و پنج دقیقه افزایش نامحسوسی را تجربه کرد اما در نهایت با کاهش بیش از هفت هزار واحد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص بورس تهران امروز یکشنبه _۱۴مهرماه_ با اصلاح هفت هزار و ۳۹ واحدی به کار خود پایان داد و عدد ۳۲۰ هزار و ۲۱۲ واحد را ثبت کرد. شاخص هم وزن نیز به رقم ۹۵ هزار و ۴۲۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول به کانال ۲۳۱ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۶۵۵ هزار و ۳۰۱ واحد را ثبت کرد. امروز آیفکس نیز عدد چهار و ۱۸۷ واحد را ثبت کرد.

بر این اساس امروز با دست به دست شدن پنج میلیارد و ۴۶۶ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۴۹۳ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از دو هزار و ۴۳۹ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای "برکت"، "شسپا" و "شبهرن" به ترتیب با ۴۵، ۴۵ و ۴۳ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای "فملی"، "فولاد" و "اخابر" به ترتیب با ۳۷۹، ۳۷۳ و ۳۴۳ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند.

همچنین "وتجارت"، "وبملت" و "وبصادر" پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی امروز بود. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، بانک برترین گروه صنعت بود و مواد دارویی و فلزات اساسی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

به گفته کارشناسان بازار سرمایه؛ تمایل به ذخیره سود، مهمترین دلیل اصلاح شاخص در دومین روز کاری هفته بود. با این حال حجم و ارزش داد و ستد سهام و همچنین افزایش تقاضا در ساعت پایانی معاملات امروز حاکی از ادامه روند صعودی شاخص در روزهای آتی است.

کد خبر 392287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.