رضایی: امنیت لازمه همزیستی در جامعه مدنی است

استاندار اصفهان گفت: ارائه آموزش های لازم و فرهنگ سازی برای رعایت قوانین ترافیکی لازم است اما باید با متخلفان راهنمایی و رانندگی برخورد قانونی شود تا شاهد برقراری امنیت و نجات جان انسان های بیشتری باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی در آیین تجلیل از نمونه های ترافیکی استان اصفهان با اشاره به اینک مطابق روایات نیروهای خدوم انتظامی زینت جامعه هستند، اظهار کرد: معتقدم حضور همیاران پلیس در جامعه باعث ساختن اجتماع می شود سرمایه گذاری و گذاشتن وقت و اعتلای آموزش در این زمینه بسیار اثربخش خواهد بود و نشان از بیداری جامعه دارد.

وی با بیان اینکه حضور خانواده شهدا، جانبازان و نیروهای مقاومت زینت بزرگی برای اصفهان است، افزود: هم نوعی و هم زیستی لازمه جامعه مدنی است اگر قرار است این هم نوعی و هم زیستی در جامعه مدنی برقرار شود نیازمند امنیت هستیم.

وی افزود: بحثی در رشته ایمونوشناسی است که هیچ دونفری در دنیا مثل هم نیستند به همین دلیل برای پیوند اعضا دو نفر باید وضعیت افراد بررسی شود تا این کار صورت گیرد.

رضایی با بیان اینکه دو نفر با قرارگرفتن در یک محیط به مرور زمان تفاوت های رفتاری پیدا می کنند، گفت: در حقیقت رفتار و کردار انسان ها با یکدیگر متفاوت است، در جامعه شاهد حضور متخلفان هستیم که نیروی انتظامی با این گروه از اشخاص درگیر هستند و باید اعمال قانون صورت گیرد.

استاندار اصفهان تأکید کرد: فرهنگسازی برای موتورسواران کار بسیار ارزشمندی است، اما نمی توان متخلفان را هم به این صورت اصلاح کرد.

رضایی تصریح کرد: ضروری است که گاهی اوقات اعمال قدرت و برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد تا با گرفتن تذکرات لازم از سوی مراجع قانونی ملزم به رعایت قانون شوند.

وی با اشاره به اینکه الزام گذاشتن کلاه ایمنی برای موتورسواری قانونی است که منعفت را برای این گروه از افراد به دنبال دارد، اظهارکرد: برنامه ریزی و دادن آگاهی به موتورسواران بسیار حائز اهمیت است و در این صورت شاهد برقراری امنیت بیشتری در خیابان ها و پیاده رو های شهر خواهیم بود.

رضایی تأکید کرد: این یک واقعیت است که با کمک و مشارکت دستگاه ها و ارائه آموزش های لازم این برنامه اجرا می شود  اما باید با متخلفان راهنمایی و رانندگی برخورد قانونی شود تا شاهد برقراری امنیت و نجات جان انسان های بیشتری باشیم.

وی تصریح کرد: با آمدن روزهای سرد، آلوده و ناپاک بسیاری از سالمندان و بیماران از این اتفاق رنج می برند اصفهان شهری صنعتی است و برای رفع آلاینده ها اقدامات گسترده ای شده است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه این روزها شاهد حضور خودروهای تک سرنشین و افزایش آلایندگی در شهر هستیم و باید فرهنگ استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی در بین شهروندان ترویج یابد تا در کاهش آلودگی و ترافیک شهر اصفهان اثرگذار باشند.

وی تصریح کرد: پیاده روی، کاهش استفاده از خودروی شخصی، دوچرخه سواری، ترویج استفاده از وسایل عمومی، کاهش بیماری ها، چاقی و آلودگی هوا را به دنبال دارد.

استاندار اصفهان اظهارکرد: همه افراد موظف اند قوانین ترافیکی را رعایت کنند و این اتفاق نیازمند همکاری، مشارکت عمومی مردم در رعایت قانون و دوری از تخلفات راهنمایی و رانندگی است.

وی خاطرنشان کرد: نگرش پلیس، پیشگیری و ایجاد وفاق و همدلی با مردم است و این اتفاق ارزشمند در جامعه از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

کد خبر 392269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.