۲۸ هزار کارت سوخت در باجه‌های معطله پست اصفهان است

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه ۳۸ هزار کارت سوخت از سال ۱۳۹۰ در باجه‌های معطله بلاتکلیف مانده است، گفت: از این شمار ۱۰ هزار کارت سوخت با راه اندازی سامانه مرسولات توزیع و از ایجاد ترافیک جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید باقری در نشست خبری صبح امروز یکشنبه - ۱۴ مهرماه – که به مناسبت هفته پست برگزار شد، با اشاره به بلاتکیلفی هشت ساله ۳۸ هزار کارت سوخت در باجه های معطله پست استان، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ به علت جابه جایی مالکان و یا مشکلات آدرس‌های ثبت شده، این شمار کارت سوخت را نتوانستیم توزیع کنیم.

وی افزود: به تازگی با همکاری شرکت ملی توزیع نفت این شمار کارت سوخت بلاتکلیف، در سامانه مرسولات قرار می گیرد و مالکان با مراجعه به این سامانه، اعلام آدرس جدید و پرداخت هزینه اندک به صورت آنلاین می توانند کارت سوخت خود را در مدت کوتاه از طریق پست دریافت کنند.

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه این ۳۸ هزار کارت سوخت‌ تاکنون امحا نشده است، خاطرنشان کرد: با راه اندازی سامانه مرسولات ۱۰ هزار کارت سوخت پس از هشت سال توزیع شده است.

باقری همچنین به توزیع ۱۵۵ هزار و ۴۰۶ فقره کارت سوخت در شش ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: از این شمار حدود ۹۰ هزار کارت سوخت از زمان اعلام طرح ضرورت استفاده از کارت سوخت شخصی در کلانشهرها در طول ۴۵ روز توزیع شد.

۴۱ هزار و ۴۳۹ فقره کارت ملی هوشمند در باجه ها رسوب کرده است

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه ۴۱ هزار و ۴۳۹ فقره کارت ملی هوشمند در باجه‌ها رسوب کرده است، اظهار کرد: افرادی هستند که برای کارت هوشمند ملی اقدام کردند و کارت برای این افراد صادر شده است، برای این اشخاص حداقل چهار مرتبه پیامک ارسال شده اما تاکنون برای دریافت کارت ملی به باجه های پست مراجعه نکرده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به زیرساختی که سازمان ثبت و احوال ایجاد کرده است اشخاص باید نسبت به دریافت کارت ملی به پست مراجعه کنند براین اساس پست امکان رساندن کارت ملی را به آدرس پستی اشخاص ندارد.

باقری با بیان اینکه شرکت ملی پست به غیر از خدمات نیابتی سازمان های دولتی و خصوصی، بیش از ۱۰۰ نوع خدمات گوناگون در جامعه ارائه می کند، اظهار کرد: به رغم گستردگی و خدماتی که پست و زیرساخت‌های پستی دارد، سهم کمی از بازار را در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه گروهی بازار سیاه به وجود آوردند، این گروه تابع مقررات یک‌پارچه نیستند و حقوق مصرف کننده و شرایط رقابت را رعایت نمی کنند، افزود:در این بازار سیاه به نوعی کسب و کار پنهان به وجود آمده که سبب نبود بهره وری در جامعه است، این در حالی است که در کسب و کار استاندارد از صفر تا صد اجرای عملیات به صورت یکپارچه و با کمترین هزینه انجام می شود.

مدیرکل پست استان اصفهان اضافه کرد: شمار زیادی از مرسولات از طریق اتوبوس‌ها حمل می شود، در حالی که پست با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان این خدمات را به صورت یکپارچه انجام می دهد.

وی با اشاره به خدمات نیابتی پست استان به سازمان های دولتی و خصوصی، گفت: در این زمینه نرم افزار جامع تحت وب برای انجام فرایند مبادلات راه اندازی شده و امکانات لجستیکی و زیرساخت‌ها فراهم است اما با این وجود متاسفانه برخی سازمان‌های دولتی و خصوصی برای مرسولات خود از طریق پست اقدام نمی کنند در حالی که خدمات پستی یکی از پایه‌های دولت الکترونیک است.

توزیع ۹۲ هزار گذرنامه در شش ماهه نخست امسال

باقری با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۹۲ هزار گذرنامه در استان اصفهان توزیع شده است، به ورود روزانه چهار هزار گذرنامه به استان در ایام نزدیک به اربعین اشاره کرد و گفت: پست متناسب با نیاز مردم و سازمان‌ها با استفاده از تمام ظرفیت گذرنامه ها را در کمترین زمان ممکن توزیع می کند.

وی با تاکید بر اینکه نامه رسان‌ها موظف به توزیع سریع گذرنامه‌ها هستند، خاطرنشان کرد: برخی گذرنامه ها به علت اشکالات آدرس گیرنده به باجه های معطله برمی گردد، باجه‌های معطله در اصفهان در این ایام و به منظور ارائه بهتر خدمات به شهروندان به ویژه زائران اربعین تا ساعت شش بعد از ظهر و در شهرستان‌ها تا ساعت چهار بعد از ظهر خدمات ارائه می کنند.

باقری با بیان اینکه پست استان اصفهان با ۶۰۲ پرسنل، پنج درصد نیروی شبکه ملی پست را تشکیل می دهد، گفت: ۴۳ درصد گارکنان پست استان در بخش نامه رسانی فعالیت می کنند.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به وجود یک‌هزار و ۶۰ نفر پیمانکار در پست استان، خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال برای یک‌هزار و ۶۰ نفر در استان اصفهان اشتغال ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان به دلیل موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی، کریدور ارتباطی شمال، جنوب، شرق و غرب کشور به شمار می رود، افزود: استان اصفهان مرکز مبادله ۱۰ استان کشور است.

باقری با بیان اینکه پست اصفهان با یک‌هزار و ۲۶ واحد پستی، سهمی هفت درصدی از واحدهای پستی کشور را دارد، ادامه داد: در استان اصفهان ۹۳ نمایندگی شهری، ۲۱۲ نمایندگی روستایی و ۲۸۶ دفتر (ICT) روستایی فعال است.

وی تصریح کرد: در مجموع ۵۲ درصد واحدهای پستی  در شهرها و ۴۸ درصد واحدهای پستی در روستاهای استان خدمات ارائه می کنند.

مدیرکل پست استان اصفهان افزود: پوشش جمعیتی پست استان تا پایان شهریورماه امسال به ازای هر چهار هزار و ۹۹۱ نفر جمعیت، یک واحد پستی و پوشش مساحتی به ازای هر ۱۰۲ کیلومتر یک واحد گزارش شده است در حالی که این آمار در کشور به طور متوسط برای پنج هزار و ۸۲۹ نفر یک واحد پستی و پوشش مساحتی در ۱۱۵ کیلومتر است.

وی اظهار کرد: این آمار نشان می دهد که پست اصفهان در توسعه واحدهای پستی و افزایش سطح دسترسی مردم به پست خوب عمل کرده است.

وجود ۱۲۶ خط ارتباطی درون و برون استانی

باقری با اشاره به وجود ۱۲۶ خط ارتباطی درون و بیرون استانی، ادامه داد: علاوه بر مبادلات با ۱۰ استان کشور، روزانه دو مرتبه با تمام شهرستان‌های استان و هر هفته سه مرتبه با روستاها مبادله ارتباطی داریم که برای این خطوط ارتباطی هرماه سه میلیارد ریال هزینه می شود.

مدیرکل پست استان اصفهان تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال به طور متوسط روزانه ۲۸ هزار مرسوله به استان وارد و ۳۴ هزار مرسوله از استان صادر شده است؛ این آمار نشان می دهد که پست اصفهان سهم ۴.۵ درصدی از ترافیک پست کشور دارد.

وی افزود: تا پایان شهریورماه پنج میلیون و ۸۰ هزار و ۲۱۵ مرسوله به استان وارد و شش میلیون ۲۱۴ هزار و ۵۸۶ فقره مرسوله خارج شده است.

باقری خاطرنشان کرد: از نظر ترافیک پستی در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه ۵۰ درصد رشد داشتیم.

مدیرکل پست استان اصفهان همچنین به مرسولات خرید و فروش اینترنتی در شش ماهه گذشته اشاره کرد و افزود: شمار مرسولات وارده از خرید و فروش اینترنتی در شش ماهه نخست امسال ۲۲۴ هزار و ۹۳۱ فقره بوده است که این امار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

راه‌اندازی سرویس محصولات استراتژیک بومی در اصفهان

باقری توسعه پایگاه داده مکان محور و اجرای طرح تحول دیجیتال را از جمله پروژه‌های کلان پست استان در راستای  تحقق دولت الکترونیک برشمرد و افزود: در راستای عملیاتی کردن طرح جی نف (GNAF) در اصفهان تاکنون چهارمیلیون و ۸۰۹ هزار و ۹۱۵ رکورد شهری به هنگام سازی و برای آن چهار میلیارد تومان نیز هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تهیه و تامین نقشه شهری پیش نیاز طرح جی نف است که شهرداری باید برای تحقق این طرح کمک کند، تصریح کرد: ۵۳ درصد مکان‌های شهری و ۴۶ درصد مکان‌های روستایی در استان اصفهان دارای پلاک کدپستی است، درحالی که برای همه مکان‌ها کد پستی تعیین شده اما نصب پلاک‌ها وظیفه شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها است.

مدیرکل پست استان اصفهان تاکید کرد: تحقق طرح جی نف در استان اصفهان نیازمند همکاری سازمان های مرتبط است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی محل بسته بندی تخصصی صنایع دستی در میدان نقش جهان اشاره کرد و افزود: در شش ماهه نخست امسال در راستای ایجاد بستر مناسب برای فروش کالاها و صنایع دستی مددجویان، با کمیته امداد قرارداد امضا کردیم.

باقری همچنین از راه‌اندازی سرویس محصولات استراتژیک بومی در استان اصفهان خبر داد و گفت: گز اصفهان، عرقیجات کاشان، عسل خوانسار و سیب سمیرم از جمله چهار کالای استراتژیک استان است که با راه اندازی این سرویس مشمول نرخ مخففه در راستای حمایت از تولید داخلی می شود.

وی افزود: پست استان با راه اندازی این سرویس به تولیدکنندگان محصولات استراتژیک ۴۰ تا ۵۰ درصد در هزینه خدمات پستی شامل فرایند بسته بندی و ارسال، تخفیف می دهد؛ وقتی هزینه پستی ارزان باشد قیمت برای مصرف کننده نیز کاهش می یابد.

 به گزارش خبرنگار ایمنا؛ از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه هفته پست نامگذاری شده است.

طرح جی نف در سه بخش کدپستی، کدیونیک یا امکان اختصاصی طول و عرض جغرافیائی مکان‌ها و سامانه یکپارچه سرویس تقسیم می‌شود. براین اساس این پروژه به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری در دو بخش نشانی استاندارد و سیستم یکپارچه سازی املاک کشور در دستور کار قرار گرفته است. با دستور رئیس جمهور طرح جی نف به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران واگذار شد که با کمک ۱۳ سازمان و شرکت این طرح را اجرائی کند. این طرح در استان اصفهان همچنان ناتمام مانده است.

کد خبر 392265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.