میدان "الله" احیا و بهسازی می‌شود

مدیر منطقه هفت شهرداری شیراز از احیا و بهسازی میدان الله به عنوان یکی از میادین خاطره‌انگیز شیراز خبر داد.

به گزارش ایمنا، سعید معصومی با اشاره به اینکه میدان الله، سال‌های زیادی به دلیل عملیات عمرانی ایستگاه در اختیار قطار شهری بوده، اظهار کرد: این میدان درحال حاضر به احیا و بهسازی نیاز دارد تا در مرحله بعد ِالمانی نیز در آن طراحی و اجرا شود.

مدیر منطقه هفت شهرداری شیراز افزود: ساماندهی ورودی شهر به دلیل اینکه نمایانگر زیبایی‌های شهر به شمار می‌رود از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی از اختصاص بخش بزرگی از منطقه به شهر دوستدار کودک خبر داد و گفت: این منطقه حد فاصل آپارتمان‌های بوعلی، حافظ و خیابان فاضل است و در نظر داریم تمام امکاناتی را که یک کودک به آن نیاز دارد، در آن فراهم کنیم.

معصومی با بیان اینکه ساماندهی و بهسازی بلوار خلیج فارس به صورت فاز به فاز در حال انجام است، تصریح کرد: فاز نخست به طول دو و نیم کیلومتر توسط حوزه معاونت فنی و عمرانی در حال آسفالت است که موضوعات مربوط به تملک و ایجاد فضای سبز به عهده شهرداری منطقه است.

مدیر منطقه هفت شهرداری شیراز با بیان اینکه محور بلوار خلیج فارس دارای زیرسازی مناسبی نبود و دائما با مشکل روبه‌رو بود، اضافه کرد: عرض این مسیر ۱۷۶ متر و طول آن در فاز نخست دو و نیم کیلومتر است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه براساس تکالیف و برنامه‌های پنج ساله و نیازهای منطقه طبق برنامه‌ای مدون عملیات‌های عمرانی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا بر برنامه‌ریزی و اجرای کارها به صورت هدفمند تاکید فراوانی است.

معصومی با بیان اینکه ۱۵ کیلومتر از مسیر رودخانه خشک در منطقه قرار دارد، افزود: شیب زمین در این منطقه کاهش می‌یابد و رسوب‌گذاری شدت پیدا می‌کند بنابراین تا فرا رسیدن فصل بارش‌ها عملیات لایروبی رودخانه انجام می‌شود.

مدیر منطقه هفت شهرداری شیراز با بیان اینکه نقاط آبگیر منطقه شناسایی و لوله‌گذاری نیز در حال انجام است، ادامه داد: در ارتفاعات نیز عملیات آبخیزداری در حال اجرا است تا در فصل بارش در سطح منطقه آبگرفتگی نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه پاییز بهترین فصل برای ترمیم چمن‌ها، درختان و گیاهان پوششی است که در همین راستا تمام فضای سبز منطقه مورد واکاوی قرار می‌گیرد، گفت: توسعه، بهسازی و مناسب‌سازی پارک‌ها به ویژه پارک‌های محله‌ای در دستور کار قرار گرفته است؛ بهسازی و مناسب‌سازی پارک‌ها تاثیر بسزایی در افزایش رفاه ساکنان منطقه دارد و از اهمیت بسزایی برخوردار است که بر همین اساس تمامی پارک‌های منطقه مناسب‌سازی می‌شود و توسعه می‌یابد.

معصومی با بیان اینکه ما به ایجاد مسیرهای دوچرخه به عنوان مد حمل و نقلی نگرش داریم، اظهار کرد: از گذشته مسیرهای دوچرخه به صورت منقطع در سطح منطقه وجود داشت بنابراین در نظر داریم تا همه آنان را به صورت پیوسته و رینگ در آوریم.

مدیر منطقه هفت شهرداری شیراز گفت: تا پایان سال پنج کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری جدید به منطقه اضافه می‌شود.

کد خبر 392253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.