۹ منطقه حاشیه‌ای و ۴۰۰ نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر ۹ منطقه حاشیه‌ای و ۴۰۰ نقطه بی دفاع شهری در اصفهان است که در اآن‌ها شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی هستیم و برای سرویس دهی به این مناطق منابع کافی در اختیار نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی صبح امروز _یکشنبه ۱۴ مهرماه ۹۸_ در نطق میان دستور نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: مسائل و آسیب‌های اجتماعی امروزه کلانشهرهایی همچون اصفهان را درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه مهاجرت‌ به کلانشهرها باعث می شود برخی ناهنجاری‌ها به دلیل انطباق نداشتن جمعیت با هنجارهای شهری اتفاق افتد، تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات در این راستا کاهش حس تعلق شهروندی است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در اصفهان حدود نیم میلیون نفر حاشیه نشین زندگی می‌کنند، ادامه داد: افرادی که در مهاجرت های غیراصولی به این شهر مهاجرت کرده‌اند آسیب‌هایی را به وجود آورده‌اند چرا که به طور طبیعی وقتی اصولی بر انجام کار نباشد بحران ایجاد می‌شود.

وی افزود: در حالی که اصفهان در خارج از فضای خود به عنوان شهری برخوردار شهرت یافته، اما واقعیت چیز دیگری است.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ منطقه حاشیه‌ای و ۴۰۰ نقطه بی دفاع شهری در اصفهان است که در این نقاط شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی هستیم و برای سرویس دهی به این مناطق منابع کافی در اختیار نداریم، گفت: برای ورود به این مسئله عزم جدی فعالان اجتماعی بسیار ضروری است و باید کمک کنند بر رفع معضل بزرگ حاشیه نشینی متمرکز شویم و تبعات این معضل را در شهر به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به مهاجرت اتباع بیگانه، اظهار کرد: ایجاد انطباق و وفاق اجتماعی برای این شهروندان بسیار ضروری است زیرا بی‌شک اگر شهروندان احساس تعلق به شهر نداشته باشند، احساس مسئولیتی نسبت به ارزش‌های شهر نیز نخواهند داشت.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: امروزه در شهر نمادهایی نصب و درصدد هستیم هویت شهر را در کنار عناصر فرهنگی تبیین کنیم، البته این تلاش‌ها بسیار ارزشمند است، اما زمانی می توان نهایت بهره‌برداری را داشت که در راستای هویت بخشی به شهروندان نیز گام برداریم تا زیرپرچم هویت اصفهان به عنوان شهروند شناخته شوند.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری در این زمینه ورود پیدا کرده و چهار دفتر تسهیلگری برای مناطق حاشیه‌ای راه اندازی کرده که در ماه جاری افتتاح می‌شود، البته تعداد این دفاتر کافی نیست و نیاز به اعتبارات و توجه ویژه‌ای به مناطق حاشیه‌ای شهر داریم.

محمدی تاکید کرد: رییس و اعضای شورای اسلامی شهر باید برنامه ریزی در این حوزه را در دستورکار داشته باشند تا اعتبار کافی برای تکمیل دفاتر تسهیل‌گری در نقاط بی دفاع شهری داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت نقش زنان در جامعه امروز، گفت: توجهی که امروز جامعه نسبت به زنان نشان می‌دهد باعث شده اتفاقات خوبی در سطح کشور بیفتد که نمونه بارز آن صدور مجوز برای ورود بانوان به استادیوم آزادی برای مسابقه فوتبال بین تیم‌های ایران و کامبوج است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: این اتفاق می‌تواند سرآغاز راهی برای توسعه فضاهای مدنی برای زنان باشد و امیدواریم به زنان به عنوان جنس متفاوت نگاه نشود، بلکه به عنوان شهروندانی که دارای توانایی و تخصص هستند، نگاه شود.

محمدی اظهار کرد: زنان جامعه ما آنچنان توانمند هستند که از پس هر مسئولیتی بر آمده و نیاز به ترحم و توجه اضافی ندارند و فقط کافی است به توانمندی ها و قابلیت های آنها توجه شود زیرا در بسیاری از موارد حتی بهتر از مردان عمل می کنند.

کد خبر 392250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.