۷۰ واحد تولید قارچ در اصفهان فعالیت می‌کند

کارشناس مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: حدود ۸۰ واحد پرورش قارچ در اصفهان وجود دارد که ۷۰ واحد از آن فعال است و قارچ های دکمه ای تولید می کنند زیرا بیشترین مصرف استان این نوع از قارچ است.

محسن شاه طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در منابع علمی از خواص قارچ های دارویی نظیر گانودرما بسیار نوشته شده است، اظهار کرد: کشور چین بیشترین مصرف قارچ دارویی را دارد، البته مصرف این نوع قارچ‌ها به تدریج در حال ورود به بازار کشورهای دیگر از جمله ایران نیز است.

وی افزود: حدود ۸۰ واحد پرورش قارچ در اصفهان وجود دارد که ۷۰ واحد آن فعال است که قارچ دکمه ای تولید می کنند زیرا بیشترین مصرف این استان قارچ دکمه ای است.

کارشناس مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان ادامه داد: مردم بهتر است، قارچ را به صورت بسته بندی که آدرس واحد تولیدی و گواهی تولید سازمان جهاد کشاورزی بر آن درج شده، خریداری کنند. در غیر این صورت اگر قارچی به صورت فله ای باشد، مورد تأیید ما نیست.

شاه طالبی تصریح کرد: اگر تولیدکننده ای زمین، آب و برق را داشته باشد باید مدارکش را به مدیریت سازمان جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه ارائه دهد تا آنها پس از بازدید و بررسی محل، پروانه تأسیس را صادر کنند که پس از صدور، شخص می تواند واحد تولیدی را با هزینه شخصی و یا با درخواست وام احداث کند.

وی اضافه کرد: دو نمونه قارچ پروانه دارِ دکمه ای و صدفی در اصفهان وجود دارد و قارچ‌های دارویی همچون گانودرما اخیرا وارد عرصه تولید شده اند که بیشتر جنبه دارویی دارد.

کد خبر 392245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.