بارش‌ها در پاییز ۵ تا ۱۰ درصد بیش از میانگین است

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور وضعیت بارشی پاییز امسال را نرمال پیش‌بینی کرد و گفت: احتمال بارش پنج تا ۱۰ درصدی بیش از میانگین برای این فصل وجود دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحر تاجبخش‌ از تخصیص بخشی از اعتبار نصب یک رادار جدید هواشناسی توسط سازمان برنامه و بودجه خبر داد و اظهار کرد: این سازمان مشخص کرده است که این رادار را در استان گلستان نصب کنیم و بنابراین اعتبار یاد شده برای نصب رادار هواشناسی در استان گلستان هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌ها برای این سازمان، افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری محل نصب رادار هواشناسی در استان گلستان را مکان‌یابی و عملیات اجرایی ساخت ابنیه فنی مربوط به آن را آغاز کنیم تا سال آینده بتوانیم رادار را در این استان نصب کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پیش‌بینی‌ این سازمان از بارندگی‌های فصل پاییز در کشور گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، شرایط بارشی پاییز امسال تا اندازه زیادی نرمال است و در آبان‌ و دهه اول آذرماه احتمال بارش پنج تا ۱۰ درصد بیش از میانگین وجود دارد و نکته مهم دیگری در پیش‌بینی‌های این فصل وجود ندارد؛ البته نباید فراموش کنیم که این پیش‌بینی‌ها شامل پدیده‌های حدی نظیر سیلاب و ... نمی‌شود.

وی در خصوص بارندگی‌های زمستان امسال نیز گفت: برای دهه اول دی‌ماه بارش‌ها، مقداری از میانگین بالاتر پیش‌بینی می‌شود.

تاجبخش در بخش دیگری از این گفت‌وگو به برگزاری سه رویداد هواشناسی در هفته‌های آینده توسط این سازمان اشاره کرد و گفت: مرکز مدیریت ریسک کشورهای عضو اکو سال‌ها است که در شهر مشهد قرار دارد و همکاران ما در آنجا فعالیت می‌کنند؛ اجلاس اکو به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و ما امسال برای برگزاری یک کارگاه دو روزه در تهران میزبان کشورهای عضو این سازمان هستیم و سعی می‌کنیم روسای هواشناسی این کشورها را نیز برای برگزاری دوره‌ای یک روزه به کشور دعوت کنیم و اساسنامه مرکز مدیریت ریسک را به تصویب اعضا برسانیم.

کد خبر 392230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.