شناسایی ۸۶ هکتار بافت فرسوده در شهرکرد

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شهرکرد گفت: ۸۶ هکتار بافت فرسوده و ۴۰۰ هکتار بافت ناکارآمد در منطقه غرب شهرکرد شناسایی شده و در مرحله اجرای طرح بازآفرینی قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، مسعود حبیبی با بیان اینکه از ۳۴ طرح تعریف شده در ستاد بازآفرینی شهری استان، ۱۷ طرح مختص شهرکرد است، اظهار کرد: این طرح‌ها ضمن توجه به احیای بافت فرسوده درصدد تقویت زیرساخت‌ها و بهبود کیفی زندگی مردم ساکن در این مناطق طراحی شده است.

وی ادامه داد: اقدامات بین محله‌ای محلات اشکفتک و چالشتر، احداث خانه سلامت با پیشرفت ۵۰ درصدی، احداث پارک محله‌ای در محله اشکفتک، احداث فضای سبز و ایجاد زمین چمن و بازی‌های ساحلی با اعتبار هفت میلیارد ریال در مهدیه و ایجاد سنگ فرش در بافت فرسوده چالشتر منتهی به قلعه از جمله طرح‌هایی است که در منطقه غرب شهرکرد تدوین و در حال اجرا است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شهرکرد با اشاره به زیرساخت‌های ضعیف منطقه غرب شهرکرد، افزود: شهرداری در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای برای بهبود کیفی وضعیت این منطقه انجام داده است؛ به طور مثال برای ایجاد فاضلاب در این منطقه برای ۶۰ کیلومتر ترانشه شهری مجوز صادر شده است.

حبیبی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه فاضلاب منطقه غرب شهرکرد بهره‌برداری شده است، اما به سبب قدرت خرید پایین مردم تاکنون  ۷۰ درصد انشعابات متصل نشده است.

وی همچنین به طرح‌های تدوین شده در بافت فرسوده شهرکرد اشاره کرد و گفت: عملیات مقاوم‌سازی محله سقاخانه، احداث معبر پیاده‌رو در مسیر سقاخانه به مسجد ابومحمد و میدان امامزادگان دو خاتون، محوطه‌سازی فضای سبز مسجد ابومحمد با اختصاص ۱۱ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی از جمله این طرح‌ها به شمار می‌آید.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شهرکرد طرح محوطه‌سازی میدان امامزادگان را از دیگر طرح‌های مهم بازآفرینی شهری برشمرد و خاطرنشان کرد: این طرح در راستای محافظت از بنای تاریخی مسجد اتابکان با قدمت ۸۳۰ سال به عنوان قدیمی‌‎ترین بنای تاریخی شهرکرد طراحی شده که به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال با پیمانکار عقد قرارداد شده و با مشارکت میراث فرهنگی اجرا می‌شود.

حبیبی تصریح کرد: دو معبر فرهنگی «کوی نمدمال‌ها» و «اتصال مسجد آقا بزرگ به اتاق آئینه» نیز در بافت فرسوده شهرکرد دیده شده که در مرحله انعقاد قرارداد و جذب پیمانکار است.

وی افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های خدمات‌رسان قبل از اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری نسبت به اصلاح زیرساخت‌های فرسوده در این مناطق اهتمام ورزند تا خللی در اجرای این طرح‌ها به وجود نیاید.

کد خبر 392226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.