مشارکت شهروندان دوستدار محیط‌زیست در نظافت شهر

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری رشت گفت: طرح "پاکسازی محله" با هدف فرهنگ سازی مدیریت پسماند و شعار "ما خواهان شهر پاکیم" در محدوده منطقه چهار و محلات استقامت دو ، معلولین و خیابان ایران انجام شد.

به گزارش ایمنا، حامد بشردانش با اشاره به نقش مهم موسسه مردم‌نهاد "سرزمین ایده ال ما" در کاهش معضلات زیست محیطی این شهر، اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد دوستدار محیط‌زیست در کنار نقش هدایتگری و جلب مشارکت‌های مردمی برای حفظ محیط زیست و پویایی جامعه برای تأمین سلامت و بهداشت عمومی در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی و آموزش شهروندان نیز اقدامات شایان توجهی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: طرح "پاکسازی محله" با حضور شمار زیادی از شهروندان دوستدار محیط‌زیست و عوامل اجرایی شهرداری با هدف فرهنگ سازی مدیریت پسماند و شعار "ما خواهان شهر پاکیم" در محدوده منطقه چهار و محلات استقامت دو ، معلولین و خیابان ایران انجام شد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری رشت تأکید کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه پسماند و تفکیک آن از زباله یکی از مهم‌ترین رسالت‌های شهرداری است؛ سمن‌ها در این زمینه هم می‌توانند با آگاهی‌رسانی عمومی اقدامات مهمی انجام دهند.

بشردانش با اشاره به هزینه‌های زیاد جمع‌آوری زباله در شهر، یادآور شد: در بعضی شهرهای پیشرو در ارتقای فرهنگ بازیافت پسماند، زباله‌های شهری یک روز در میان جمع‌آوری می‌شود به همین دلیل برای دستیابی به استانداردهای مطرح شده در این زمینه باید شهروندان در زمینه تفکیک زباله از مبدا و بیرون گذاشتن زباله از منزل در ساعت ۹ شب همکاری بیشتری داشته باشند.

کد خبر 392220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.