تجهیز بوستان وکیل‌آباد به سایت ویژه بانوان

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: فاز نخست بوستان بانوان وکیل‌آباد در مساحت ۸.۵ هکتار تا اوایل سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا، مهدی یعقوبی اظهار کرد: احداث بوستان ها و زمین های ورزشی مخصوص بانوان، می تواند منجر به برداشتن گامی موثر در راستای توسعه شهری و ارتقای سلامت خانواده، فرهنگ و ورزش در خانواده ها شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مدیریت شهری مناسب سازی بوستان ها برای بانوان است، ادامه داد: تاکنون علاوه بر بوستان اختصاصی ریحانه با مساحت ۲۰ هکتار در بولوار فرودگاه و بوستان حجاب با مساحت حدود ۱۰ هکتار در بولوار هدایت، ۱۱ بوستان دیگر سطح شهر با مساحت حدود ۴۰ هکتار به منظور ورزش و استفاده بانوان تجهیز و مناسب سازی شده است.

معاون شهردار مشهد تصریح کرد: باتوجه به درخواست شهروندان نسبت به احداث بوستان بانوان در محدوده جنوب غربی مشهد؛ بوستان اختصاصی بانوان وکیل آباد نیز به مساحت حدود ۵.۸ هکتار در حال احداث است که فاز اول آن با اجرای مسیر پیاده روی، دوچرخه سواری، سرویس های بهداشتی، محوطه بازی کودکان، آلاچیق و... و. تا اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: وجود درختان قدیمی موجود در بوستان و توپوگرافی خاص آن علاوه بر زیبایی بصری که به این بوستان بخشیده، مکان مناسبی هم برای ورزش و پیاده روی بانوان فراهم کرده است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: درخصوص بوستان های مجهز شده به سایت بانوان، می توان به پارک حجاب واقع در بلوار هدایت، بوستان ملت واقع در میدان آزادی، بوستان بهشت واقع در میدان مفتح، بوستان ارم در خیابان پنج تن، بوستان پردیس در میدان فهمیده، بوستان طرق در حاشیه بزرگراه شهید کلانتری، بوستان رجا در بولوارحر- جاده سرخس، بوستان ریحانه در بولوار فرودگاه، بوستان وحدت در بولوار وحدت، بوستان بهار در خیابان خواجه ربیع و بوستان انصار در بلوار حر- جاده سرخس اشاره کرد.

کد خبر 392217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.