مناطق عشایری دهاقان دسترسی مناسبی به ارتباطات مخابراتی ندارد

رییس شورای عشایری شهرستان دهاقان گفت: مناطق عشایری این شهرستان با کمبود روشنایی و دسترسی نامطلوب ارتباطات مخابراتی مواجه است و باید زمینه رفع مشکلات آن فراهم شود.

علیرضا فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان با توجه به نیاز مناطق عشایری به برق‌رسانی و لزوم نصب آنتن در سایت دوم مخابراتی منطقه آستانه، اظهار کرد: این طرح ها با کمبود اعتبارات مواجه است که باید رفع شود.

وی با توجه به آسیب های وارد شده به جاده های ارتباطی مناطق عشایری در اثر بارندگی های سال جاری، گفت: اصلاح جاده ورودی منطقه دشتک در دستور کار اداره حمل ونقل جاده ای قرار گرفته و به زودی مشکلات رفع می شود.

رییس شورای عشایری شهرستان دهاقان از احداث راه های عشایری در چهار نقطه شهرستان خبر داد و افزود: پیگیری های لازم برای گرفتن مجوزهای مناطق چوقورچشمه، تنگ ایدر، دره آهن و مهرگان انجام شده و بزودی عملیات راه‌سازی آغاز می شود.

فرهادی گردشگری را مبنایی برای اجرایی شدن سند توسعه شهرستان عنوان کرد و افزود: مناطق کوهستانی مانند آستانه و دشتک دارای جاذبه های طبیعی زیبایی هستند و چشم انداز مناسبی برای اجرای طرح گردشگری دارند.

وی با اشاره به نیاز حفر چاه بحران در مناطق عشایری، خاطر نشان کرد: مجوزهای لازم برای آغاز عملیات گرفته شده است و باید جانمایی شود.

رییس شورای عشایری شهرستان دهاقان تصریح کرد: با توجه به درخواست عشایر مبنی بر احیای روستای عشایرنشین بودجان، چنانچه تا دو سال آینده این منطقه دارای حداقل۲۰ خانوار ساکن باشد، موضوع در دستور کار دفتر امور روستایی استانداری قرار می گیرد.

کد خبر 392216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.