گیشه روی نقطه اوج/ بوسان در جنب‌وجوش

در هفته‌ گذشته اکران چند فیلم مهم و مدعی اسکار بازار گیشه را بسیار داغ کرد، همچنین آغاز جشنواره فیلم بوسان این شهر بندری را بار دیگر مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته‌ای که گذشت اتفاقات گوناگونی در دنیای هنری جهان رخ داد که مهم‌ترین آن نیز اکران چند فیلم مهم هالیوودی بود. در زیر نگاهی به این اتفاقات می اندازیم:

پیش نمایش جوکر بدون خبرنگاران: مراسم فرش قرمز "جوکر" و اولین پیش نمایش آن در هالیوود بدون حضور خبرنگارها برگزار شد و در این مراسم کارگردان خواست تا اجازه داده شود "جوکر" خودش حرف بزند. این فیلم سینمایی که پس از حضور موفق در جشنواره فیلم ونیز و تورنتو از چهارم اکتبر (۱۲ مهر) در آمریکا راهی پرده‌های نقره‌ای شده است. اکران این فیلم پس از نامه‌ای که توسط پنج خانواده‌ قربانیان حادثه‌ تیراندازی آرورا در سال ۲۰۱۲ خطاب به استودیو برادران وارنر منتشر شد با تدابیر امنیتی شدید روبرو شد. این خانواده‌ها سه شنبه پیش از کمپانی وارنر خواستند از قربانیان تیراندازی‌ها و نیز لغو قانون حمل اسلحه حمایت کند.

آغاز به کار جشنواره بوسان: بزرگترین جشنواره فیلم قاره آسیا روز ۱۱ مهرماه آغاز به کار کرد. پیش از افتتاحیه به دلیل وزش باد و طوفان مهمانی پیش از افتتاحیه لغو شده بود ولی مراسم اصلی بدون مشکل برگزار شد. امسال سینمای ایران حضور پررنگی در این جشنواره دارد و فیلم "در میان تپه‌ها" اولین فیلم بلند ساخته محمدرضا کیوان‌فر و "دیاپازون" به کارگردانی حامد تهرانی، دو نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه رسمی "جریان‌های نو" جشنواره خواهند بود. در این بخش در مجموع ۱۴ فیلم از کشورهای مختلف جهان برای کسب جوایز به رقابت می پردازد. در بخش "پنجره‌ای به سینمای آسیا" نیز پنج فیلم ایرانی شامل "شبی که ماه کامل شد" به کارگردانی نرگس آبیار، "ناگهان درخت" ساخته صفی یزدانیان، "هفت و نیم" از نوید محمودی، "بنفشه آفریقایی" به کارگردانی مونا زندی حقیقی و "سینما دانکی" از شاهد احمدلو به نمایندگی از سینمای ایران روی پرده خواهند رفت.

رقابت ۹۱ فیلم در اسکار ۲۰۲۰: در آخرین مهلت ارسال آثار به آکادمی اسکار، شش فیلم دیگر معرفی شدند تا رقابت در شاخه "بهترین فیلم بین المللی" بین ۹۱ فیلم باشد. در روز آخر کشورهای بریتانیا، ایرلند، قزاقستان، عربستان سعودی، سنگال و نیجریه نیز نمایندگان خود را معرفی کردند.

پایان فیلمبرداری "داستان وست‌ساید" اسپیلبرگ: در ماه‌های گذشته استیون اسپیلبرگ و گروه بازیگران فیلم جدیدش به سختی کار کردند تا نسخه جدیدی از "داستان وست ساید" را بسازند. اکنون پرده پایین افتاده و سرانجام فیلمبرداری این فیلم به پایان رسیده است"داستان وست ساید" که برگرفته از "رومئو و ژولیت" است؛ داستان دو خانواده در شهر نیویوک را روایت می‌کند که یکی از آن‌ها نماینده سفیدها به ریاست ریف با بازی مایک فیست و دیگری کوسه‌های پورتوریکویی به رهبری برناردو با بازی دیوید آلوارز هستند. همه ماجراها با وسط آمدن پای ماریا خواهر برناردو که ریچل زگلر نقشش را ایفا کرده شروع می‌شود.

کنایه اسکورسیزی به مارول: یکی دیگر از اتفاقات خبرساز چند روز اخیر واکنش مارتین اسکورسیزی به فیلم‌های فانتزی مارول بود. این کارگردان بزرگ تاریخ سینما در اظهار نظری گفت: "به نظر من این سینما نیست. راستش را بخواهید،‌ این فیلم‌ها هر چقدر هم که خوش‌ساخت باشند، در نهایت بیشتر شبیه‌ به پارک‌های تفریحی تم‌دار هستند. این آن سینمایی نیست که انسان‌ها در آن سعی می‌کنند احساسات و تجربیات روحی‌شان را به دیگر انسان‌ها منتقل کنند."

ترنس هاروارد ستاره‌دار شد:  ترنس هاوارد بازیگر، ستاره شماره ۲۶۷۴ را در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود دریافت کرد. این بازیگر که سال ۲۰۰۵ نامزدی بهترین بازیگر اسکار را دریافت کرد و این روزها با بازی در سریال "امپراتوری" شبکه فاکس مطرح شده است.

امیدواری دنیرو به استیضاح ترامپ: رابرت دنیرو بازیگر سرشناس سینمای جهان در مصاحبه با ورایتی گفته است "امیدوارم که ترامپ استیضاح شود. این کار باید انجام پذیرد. ترامپ آنقدر زندگی حقیری دارد که هر کسی را که اطرافش باشد فاسد می‌کند. همه چیز درباره این مرد مزخرف و شرم‌آور است. او هیچ ثبات، اخلاق و پایبندی ندارد. او غیراخلاقی و ضد اخلاق است."

کد خبر 392210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.