اتمام پروژه باززنده‌سازی مادی رهنان تا پایان آبان ۹۸

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: پروژه باززنده‌سازی مادی رهنان با اختصاص بودجه ۲۰ میلیارد ریالی در حال تکمیل است و آبان‌ماه امسال بهره‌برداری می‌شود.

عباس روحانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مادی‌ها ویژگی منحصر به فرد شهرسازی اصفهان است و پیشینه تاریخی آن بر طبق متون تاریخی به پیش از دوره صفویان و به قرن‌ها پیش از ورود اسلام به جلگه اصفهان می‌رسد، لذا اهمیت حفظ و احیای این عنصر شهری بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از طول انهار شهر در منطقه ۹ واقع شده است، افزود: در همین راستا این منطقه اقدام به تعریف پروژه باززنده سازی مادی رهنان کرده تا در راستای اعتلای هویت اصفهانی در شهرسازی ایرانی گامی جدی بردارد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه باززنده‌سازی مادی رهنان واقع در شرق کوه آتشگاه جنب بوستان مهر با هدف کلان تقویت محرک‌های هویتی از اواخر سال ۹۷ با اختصاص بودجه ۲۰ میلیارد ریالی آغاز شده است، تصریح کرد: از مهمترین ویژگی‌های منحصر به فرد این پروژه می‌توان به مواردی از قبیل اجرای طرح نماد اصفهان در مرکز پروژه با بکارگیری کاشی شکسته، اجرای رویه بتن طرح دار به صورت مسلح در پیاده روها، اجرای میدان و پیاده‌روهای حاشیه مادی با مالون، رعایت مسائل و ضوابط مناسب‌سازی جهت تردد معلولان و جانبازان، پیش بینی زمین ورزشی روباز والیبال و تنیس در مجموعه، پیش بینی کافه و آلاچیق‌های متناسب با ویژگی طرح و پیش بینی وسائل حرکات درمانی و مبلمان شهری خلاق اشاره کرد.

وی ادامه داد: از جمله اهداف کلان منطقه‌ای که در راستای اجرای این پروژه دنبال تحقق آنها هستیم، می‌توان به مواردی از جمله استفاده از ظرفیت‌های مراکز جاذب جمعیت در منطقه کوه آتشگاه، استفاده از ظرفیت‌های قرارگیری در مجاورت مرکز جاذب جمعیت بومی شهر یعنی پارک طبیعی ناژوان، خوانایی محیط شهری، تقویت حس مکان و ارتقای امنیت در محیط جاذب جمعیت حدفاصل منارجنبان و کوه اتشگاه اشاره کرد.

روحانی با بیان اینکه پروژه باززنده‌سازی مادی رهنان آبان ماه سال‌جاری آماده بهره‌برداری است، گفت: امیدواریم شاهد احیای یکی از کارکردهای منحصر به فرد شهرسازی اصفهان بوده و شهروندان اعتلای هویت شهری خود را در آن مجسم ببینند.

وی تاکید کرد: هویت شهرسازی غرب اصفهان با باززنده‌سازی مادی رهنان و نماد شهر با کاشی شکسته در مجاورت بنای تاریخی آتشگاه در منطقه ٩ جانی دوباره گرفته است.

کد خبر 392205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.