سیستانی: فرصت عرضه تولیدات روستایی در شهرها فراهم شود

فرماندار اصفهان گفت: می توان از پتانسیل هایی مانند گذر فرهنگی چهارباغ برای ارائه تولیدات روستایی و عشایری در شهرها استفاده کرد و قعطا با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین سیستانی در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه توانمندهای روستایی و عشایر شهرستان اصفهان اظهار کرد: مردمان روستا تولیدکنندگان ارزنده ای هستند که تولیدات انها با بهترین نمونه های صنعتی ان قابل مقایسه است؛ افسوس که این محصولات در یک قالب سازمان یافته و متشکل تولید و ارائه نمی شود.

وی ادامه داد: مسئولان مرتبط در امور عشایر و روستائیان و صنایع دستی باید با هماهنگی فرصت های عرضه این محصولات را به شکلی سازمان یافته فراهم کنند.

فرماندار اصفهان ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات عرضه تولیدات روستایی در زمینه بازار یابی و فروش است. ساز و کاری ویژه ببرای این امر فراهم شود؛ می توان از پتانسیل هایی مانند گذر فرهنگی چهارباغ برای ارائه این محصولات در شهرها استفاده کرد و قعطا با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه خواهد شد.

سیستانی با اشاره به پرداخت وام های خود اشتغالی افزود: در جلساتی با ریس صندوق کارافرین امید مطرح شد که سختگیری ها جهت پرداخت وام های اشتغال کاهش یابد زیرا یکی از نیازهای اساسی روستاها ایجاد اشتغال خانگی است که با ارائه وام های اندک نیز قابل اجرا است.

وی با اشاره به اهمیت تقویت گردشگری در روستا ها تاکید کرد: اگر زمینه گردشگری در روستا ها فراهم شود بر بخش های مختلف اقتصادی تاثیر گذار خواهد بود، از همین رو اعتبار مربوط به بخش های گردشگری با وجود دشواری های اقتصادی افرایش پیدا کرد.

کد خبر 392196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.