توجه به خرد جمعی در برنامه‌ریزی شهری

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در برنامه‌ریزی‌های شهری باید خرد جمعی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی ظهر امروز -شنبه ۱۳ مهرماه ۹۸- در نشست هم اندیشی جازه معماری و شهرسازی اصفهان اظهارکرد: اینکه جلسه ای پیش از آنکه رویدادی رقم بخورد برگزار می شود و دیدگاه و پیشنهادها مورد توجه قرار می‌گیرد گامی بسیار مهم و ارزنده است.

وی تاکید کرد: تجربه نشان داده که اجرای برخی طرح‌ها و پس از آن دریافت پیشنهادها به هیچ عنوان کارساز نبوده؛ به عنوان مثال چرا باید پروژه گذر آقانورالله نجفی یا میدان امام علی(ع) اجرا  شود و بعد درباره زوایای مختلف اجرای این پروژه‌ها سخن گفته شود.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در رویکرد جدید شهرداری اصفهان سعی شده برای موضوعات مختلف شورای راهبری درنظر گرفته شود که بسیار قابل توجه است.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌ها باید خرد جمعی مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید اعتقاد داشته باشیم فارغ از اینکه جایزه معماری و شهرسازی چه زمانی برگزار می شود، گزارشی از جلسه امروز به حاضران ارائه و جمع‌بندی مسائل مطرح شده انجام شود.

طغیانی ادامه داد: نباید برای برگزاری جایزه معماری و شهرسازی اصفهان عجله کرد، چرا که احتمال می رود با عجله نتایج خوبی به همراه نداشته باشد؛ از این رو باید جلسات دیگر در سایر حوزه‌ها برگزار و به جمع‌بندی نهایی برسیم.

وی تصریح کرد: انجام یک کار گروهی بین معماران و شهرسازان سخت و دشوار است، اما اینکه امروز در این جلسه کارشناسان شهرسازی و معمار در کنار هم حضور یافته و نقد و پذیرشِ نقد می‌کنند، اتفاق مهمی در جامعه شهرسازان و معماران است.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: هنوز در برخی موارد در زمان بلدیه به سر می‌بریم و نمی توانیم ساختارها را به ناگهان تغییر دهیم؛ ممکن است خواسته‌ای از مدیریت شهری داشته باشیم که امکان اجرای آن وجود نداشته باشد، اما باید کمک کرد تا اتفاقات خوشایندی در شهر رقم بخورد.

کد خبر 392183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.