بلیط‌های اینترنتی سکوها را خالی کرد

دربی فوتبال اصفهان در شرایطی به سود سپاهان به پایان رسید که وضعیت هواداران حاضر در استادیوم یکی از سوژه‌های اصلی این بازی بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراز دلخوری امیر قلعه‌نویی از هواداران سپاهان به دلیل حضور کم‌رنگ طلایی‌پوشان در بازی‌های قبلی تیمشان نتیجه داد و در بازی شهرآورد سپاهان و ذوب‌آهن جمعیتی نزدیک به ۱۰ هزار نفر در یک روز تعطیل راهی استادیوم نقش جهان شدند.

البته انتظار می‌رفت که با توجه به حساسیت این بازی و میزبانی نامحسوس ذوب‌آهنی‌ها در خانه سپاهان حداقل طبقه پایین استادیوم نقش جهان پر شود، اما با این وجود باز هم تعداد هواداران سپاهان در روز جمعه به اندازه‌ای بود که امیر قلعه‌نویی و بازیکنانش را راضی کند.

اجرای قانون بلیط فروشی اینترنتی که در لیگ نوزدهم سر و شکل جدی‌تری به خودش گرفته هر چند که حضور هواداران در استادیوم را قانونمند کرده و استرس آنها برای تهیه بلیط را کم کرده است، اما به هر حال هواداران فوتبال به خصوص آنها که نگاهی سنتی به مقوله فوتبال دارند، به نوعی از خریدهای اینترنتی فراری شده‌اند و یا فرصت حضور در پای سیستم و خرید بلیط را ندارند و همین موضوع تا حد زیادی بر روی استقبال هواداران تاثیر منفی گذاشته است.

البته در دربی اصفهان داستان مشکل جدیدتری هم پیدا کرده بود و ناتوانی سایت فروش بلیط از پوشش درخواست‌های همزمان هواداران دو تیم اصفهانی باعث شد تا در چند مرحله ورود به سایت دچار مشکل شود و بلیط‌هایی که قرار بود نهایتا تا پنجشنبه شب به فروش برود حتی در روز بازی و ساعاتی قبل از شروع آن هم به فروش رسید تا هواداران حداقل از این طریق امکان حضور در استادیوم را پیدا کنند.

تغییرات انجام شده در کانون هواداران سپاهان و برنامه‌هایی که برای پررنگ شدن هواداران در استادیوم انجام شده سکوهای استادیوم نقش جهان را به سمت حرفه‌ای شدن پیش برده و شرایط تا حدی بهتر شده است.  جالب اینجا بود که دقایقی قبل از آغاز مسابقه کنترل هواداران کمی دچار مشکل شد و تعدادی که حتی بلیط اینترنتی هم در دست نداشتند، توانستند برای تماشای بازی راهی استادیوم نقش جهان و سکوهای خالی‌اش شوند.

این اتفاق تجربه بسیار خوبی برای مسئولان برگزاری مسابقه و عوامل فروش بلیط بود تا در بازی‌های بعدی که تعداد هوادران سپاهان افزیش پیدا می‌کند، برنامه‌ریزی مناسب‌تری از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای فروش بلیط به هوادران انجام دهند.

غیبت هواداران ذوب‌آهن

اما جدا از حضور تقریبا قابل قبول سپاهانی‌ها برای حمایت از تیمشان باید اشاره‌ای هم به تعداد عجیب و غریب هواداران ذوب‌آهن داشت که جمعیتشان به یک هزار نفر هم نمی‌رسید و این آمار برای تیمی که به داشتن هوادارانی قدیمی در شهر اصفهان معروف است بیش از حد نگران کننده خواهد بود.

جمعی از هواداران ذوب‌آهن در جریان برگزاری رقابت‌های پنج هفته ابتدایی لیگ همواره گله‌مند بودند که دوری مسیر فولادشهر امکان حضور هواداران ذوب‌آهن در فولادشهر را کم کرده و اگر تیمشان در اصفهان بازی می‌کرد، شرایط بسیار بهتر از این بود. اما در روز جمعه ذوب‌آهنی‌ها همان تعدادی بودند که همیشه در فولادشهر حضور دارند و این برای تیم منصوریان که از لحاظ کیفیت بازی خوبی را به نمایش می‌گذارد، آنچنان جالب توجه نیست.

شاید نتایج ذوب‌آهن تا به امروز هوادارانش را راضی نکرده تا برای حمایت از تیم راهی استادیوم شوند، ولی به هر حال ذوب‌آهن تیمی ریشه‌دار و قدیمی در فوتبال ایران است که یک مکتب هواداری مخصوص به خودش را دارد و مدیریت باشگاه در کنار عوامل کانون هوادارانی که به نظر می‌رسد آنچنان هم سر و سامانی ندارد، باید فکری به حال این شرایط داشته باشد. برای ذوب‌آهن جالب نیست که تعداد تماشاگران بازی‌هایش قابل شمارش باشد و در این راه باید امکانات بیشتری به هواداران سبزپوش اختصاص پیدا کند.

کد خبر 392182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.