کاهش۸۰ درصدی کشف حجاب در خودروها/ حذف یارانه ۲۴میلیون نفر در دستور کار دولت

کاهش ۸۰ درصدی کشف حجاب با طرح «ناظر»، راه‌اندازی گروه امر به معروف در مراکز تجاری تهران، اعزام کمیته حقیقت یاب از مجلس به روستای چنارمحمودی، ۳۷ میلیون نفر در صف دریافت کارت ملی هوشمند، حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر در دستور کار و نجات بچه تمساح بازیگوش عناوین بسته خبری اجتماعی سیزدهمین روز مهرماه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی پلیس در حوزه امنیت اخلاقی گفت: در بخش امنیت اخلاقی ما شعار نمی‌دهیم بلکه در وسط میدان عمل هستیم. در این زمینه طرح‌های ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده‌ایم که از جمله آن اجرای طرح ناظر از ابتدای سال جاری است که بر اساس آن با کشف حجاب داخل خودروها برخورد می‌شود نتیجه آن نیز باعث شده تا امروز در مقایسه با فروردین و اردیبهشت ماه امسال شاهد کاهش ۸۰ درصدی کشف حجاب داخل خودروها باشیم.

جمع‌آوری ۱۹۰ زن متجاهر

سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از جمع آوری ۱۹۱ زن معتاد متجاهر در جریان اجرای طرح پاکسازی محلات شوش، مولوی، هرندی و بازار خبر داد.

وی افزود: با راه اندازی ۲۷ تیم اطلاعاتی کار پاکسازی این محله‌ها آغاز شد و عناصر فعال در محدوده توسط این تیم‌های اطلاعاتی شناسایی شدند به شکلی که تا به امروز که ۲۴۶ روز از اجرای این طرح گذشته است همچنان کار به صورت مستمر در حال پیگیری است تاکنون در این محدوده‌ها ۵۵۳۶ نفر از خرده فروشان دستگیر که بیش از ۸۵ درصد آنها روانه زندان شدند و مابقی نیز پرونده‌های آنها در حال تکمیل و بررسی است.

وزیر بهداشت: سرنگ آلوده، عامل حادثه لردگان نبود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چند روز پیش از سوی یکی از مقامات محلی روستای چنار محمودی لردگان به صورت غیرکارشناسی ادعا شد که سرنگ آلوده عامل شیوع ویروس HIV در این روستا بوده که قطعا با مستندات بسیار دقیق و کارشناسی که داریم باید بگوییم که هرگز چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه بهورز زحمتکش و خدوم روستای چنارمحمودی مورد اتهام قرار گرفت و پاسخ ما این است که سرنگ آلوده، عامل شیوع این بیماری نیست و عوامل را شناسایی کرده ایم البته مردم شریف و پاکیزه آن منطقه بی دلیل یا از راه هایی به این ویروس آلوده شده اند که هیچ گناه و تقصیری ندارند.

نمکی افزود: خودمان را مکلف به درمان این بیماران صرف نظر از هر عامل ابتلا به ویروس HIV می دانیم و خوشبختانه امروز داروهای درمان HIV بسیار خوب عمل می کنند و تمامی این بیماران را درمان می کنیم و آزمایشات گسترده ای بر روی مردم این منطقه انجام می دهیم و امیدواریم بتوانیم تمامی بیماران این روستا را درمان کنیم.

محمد حسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اعزام هیئتی از این کمیسیون به روستای چنار محمودی شهرستان لردگان برای بررسی ادعای ابتلای تعدادی از روستاییان به ویروس ایدز خبر داد.

۳۷ میلیون نفر کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده‌اند

ناصر صامعی مشاور عالی رئیس سازمان ثبت احوال گفت: تاکنون ۸۶.۵ درصد از جمعیت کشور برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده‌اند که برای بیش از ۴۶ میلیون نفر کارت صادر و تحویل آنان شده است.

وی شمار ثبت‌نام شدگان برای دریافت کارت هوشمند را تاکنون ۵۴ میلیون نفر در کشور اعلام کرد و افزود: سال‌های اخیر اقدامات خوبی در سازمان انجام شده است که یکی از این برنامه‌ها صدور کارت‌های ملی هوشمند است که باید تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسید اما به دلایلی موفق نشدیم.

دستگیری تخریب کنندگان محیط زیست در آستارا

مصطفی فلاح سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا امروز گفت: ۴ نفر به جرم برداشت غیرمجاز صدف و ماسه در آستارا دستگیر شدند.

وی افزود: این افراد از ساحل دریای خزر در محدوده پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا صدف و ماسه برداشت می‌کردند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا تصریح کرد: ۴ دستگاه تراکتور و یک دستگاه کامیون این افراد توقیف شد.

۱۱ مجروح بر اثر برخورد ۳ خودرو

پیمان اسدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: بر اثر برخورد ۲ پراید و یک پژو در جاده منجیل – لوشان در محدوده روستای دولت آباد ۱۱ نفر مصدوم و به بیمارستان سلامت رستم آباد و ولیعصر رودبار منتقل شدند.

حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر در دستور کار دولت

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجلس به دولت اختیار داده که یارانه ۲۴ میلیون نفر را حذف کند. در دوره اول حذف افراد ثروتمند، یارانه ۱۷۰ هزار نفر حذف می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر مقدار منبعی که از محل حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی به دست می‌آید از ماه اول وارد چرخه اقتصاد می‌شود و در خزانه باقی می‌ماند.

 شریعتمداری تصریح کرد: در حذف دهک‌های بالای درآمدی و استفاده افرادی که ناتوانی مالی دارند، مشکلی نداریم و ما در این مسیر گام برمی‌داریم.

وی افزود: در این دوره نزدیک به ۱۷۰ هزار خانوار که حدود ۷۰۰ هزار نفر است را در مرحله اول در دستور حذف افراد متمکن قراردادیم که ضریب خطایی کمتری دارد؛ اما هرچه به سمت جلو حرکت کنیم چون به قاعده یو می‌رسیم میزان درآمدهای مشابه هم در افراد و خانواده‌ها که طبقات متوسط جامعه را به خود اختصاص داده‌اند حتما با احتیاط عمل کنیم.

بچه تمساح بازیگوش نجات یافت

بهزاد دهواری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز گفت:  دانش آموزان روستای زران مندی از توابع بخش مرکزی شهرستان سرباز در حین گردش علمی متوجه یک بچه تمساح می شوند که در داخل یک چاهک گیر افتاده و نمی تواند بیرون بیاید.

دهواری گفت: دانش آموزان فوراً موضوع را به معلم مدرسه اطلاع می دهند. معلم مدرسه نیز طی تماس تلفنی مراتب را به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز می‌رساند.

وی افزود: محیط بانان بلافاصله در محل حاضر و با کمک دانش آموزان، بچه تمساح یک متر و ده سانتی را از چاهک بیرون می‌آورند.

۷۰ دوره امداد و نجات در هلال احمر اصفهان برگزار شد

امیر جلالیان معاون آموزش ‌و پژوهش جمعیت هلال احمر ا اصفهان گفت: در سال جاری ۷۰ دوره تخصصی پایه و مقدماتی امداد و نجات با حضور دو هزار و ۱۰۰ نفر از امدادگران و نجاتگران برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۶۹۴ دوره آموزش امداد و کمک های اولیه ۲۲ ساعته حضوری و نیمه حضوری برگزار و بیش از ۱۴ هزار و ۶۹۰ نفر در این دوره ها آموزش دیده اند، اظهار داشت: بیش از دو هزار و ۴۴۰ نفر در ۱۰۱ دوره آموزش حضوری و غیر حضوری آمادگی در برابر مخاطرات شرکت کرده اند.

تجهیز ۸۴۰ کلاس درس بجنورد به بخاری گازی هوشمند

محمد امیری مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: امسال ۸۴۰ کلاس درس بجنورد به همت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان به بخاری گازی هرمتیک مجهز خواهند شد.

امیری با بیان اینکه تجهیز مدارس به این نوع بخاری از ابتدای مهرماه آغاز شده است افزود: طی برنامه ریزی انجام شده نصب بخاری هرموتیک تا دو ماه آینده در ۸۴۰ کلاس انجام خواهد شد.

او عنوان کرد: پارسال نیز بیش از ۱۰۰ کلاس درس در مدارس روستایی به بخاری هوشمند هرموتیک تجهیز شدند.

کد خبر 392180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.