آتش‌نشانی یاسوج خودروی نردبان‌دار ندارد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: مهم‌ترین مشکل آتش‌نشانی یاسوج نداشتن خودرو نردبان‌دار برای ساختمان‌های بلند است با وجود پیگیری‌ها مکرر در سالیان اخیر هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

به گزارش ایمنا، محمد رستمی با بیان اینکه بعضی از خودروهای آتش‌نشانی یاسوج بیش از ۳۰ سال عمر دارد، اظهار کرد: ۷۲ درصد از مجموع ۷۰۰ تماسی که روزانه با این سازمان برگزار می‌شود مزاحمت تلفنی است،  البته با توجه به فرهنگ‌سازی‌ انجام شده از طریق رسانه‌ها این تعداد نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین مشکل آتش‌نشانی یاسوج نداشتن خودرو نردبان‌دار برای ساختمان‌های بلند است با وجود پیگیری‌ها مکرر در سالیان اخیر هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم؛ قیمت این خودرو دو سال پیش سه میلیارد تومان بود، اما اکنون به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش ساختمان‌های بلند مرتبه در شهر یاسوج نیاز فوری این شهر به خودرو نردبان‌دار است.

رستمی تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال ۸۶۷ عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق در آتش‌نشانی یاسوج انجام شده است که بیشترین آن‌ها به ترتیب مربوط به ماه‌های تیر و شهریور است؛ حدود ۴۰۰ مورد از این عملیات‌ها خارج از محدوده شهر و بیشتر مربوط به مزارع، باغات و منابع طبیعی بوده است.

وی عنوان کرد: آتش‌نشانان یاسوج در این مدت در عملیات‌های مختلف جان ۴۵ را در حوادث مختلف از جمله نجات از حادثه سقوط، گرفتار در چاه و تصادفات جاده‌ای نجات دادند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: برای شناسایی اماکن و مراکز تجاری پرخطر در شهر یاسوج یک نفر از پرسنل آتش نشانی در شهرداری مستقر شده و بدون رعایت شاخص‌های ایمنی این مراکز پایان کار به آن‌ها داده نمی‌شود.

رستمی تاکید کرد: هم‌اکنون بیشتر خطر و مشکل را در جمعه بازار داریم که مجبور شدیم ۲۴ساعته یک دستگاه خودرو را مقابل این بازار مستقر کنیم؛ باید فکر اساسی در این خصوص شود، زیرا در صورت بروز هر حادثه‌ای هیچ راه دسترسی برای امدادرسانی وجود ندارد.

وی اظهارکرد: امسال ۱۳نفر نیروی آتش‌نشان جدید در آتش‌نشانی یاسوج استخدام می‌شوند که از این تعداد ۱۱ نفر آقا و دو نفر خانم هستند.

کد خبر 392170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.