کاهش ۶۰ رصدی تصادفات جرحی در سمیرم

رئیس پلیس شهرسان سمیرم گفت: در سال جاری کاهش ۶۰ درصدی تصادفات خسارتی و جرحی شهری را در سمیرم داشته ایم.

به گزارش ایمنا، سرهنگ سهراب قرقانی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان سمیرم که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سمیرم برگزار شد، اظهار کرد: امروز نیروی انتظامی با استفاده از تجهیزات مناسب، نیروهای خدوم، زحمت کش و مجاهد سعی بر تامین خلاء های موجود دارند.

قرقانی اقتدار نیروی انتظامی را در رویارویی با مجرمان و تبهکاران عنوان و خاطر نشان کرد: مشارکت نهادها، ارگان‌ها و مردم در سال جاری نسبت به گذشته افزایش خوبی داشته است. در طول دو سال گذشته در بحث نهضت عمرانی در شهرستان بیش از ۲۰ میلیارد ریال بودجه صرف شده و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی سمیرم گفت: احداث پاسگاه انتظامی وردشت، احداث گلوگاه بازرسی شهید رئیسیان، احداث آشپزخانه و انبار مواد غذایی مرکزی، بازسازی و بهسازی کلانتری مرکز، انجام پروژه گازکشی ایستگاه شهید رئیسیان، محوطه سازی پاسگاه انتظامی بیده، اخذ زمین برای احداث میدان تیر و همچنین تکمیل پروژه کلانتری ونک از جمله اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام در حوزه نهضت عمرانی به شمار می‌آید.

قرقانی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تحرک و پویایی پلیس نیازمند تجهیزات است در بدو ورود با همکاری مرکز استان تمام یگان های برون شهری شهرستان به خودروی شاسی بلند دو کابین و یگان های درون شهری نیز به خودرو های سمند تجهیز شدند.

وی اقتدار ناجا را نتیجه مشروعیت و مقبولیت مردمی دانست و ادامه داد: در بحث مقابله با جرائم با تکیه بر طرح های عملیاتی اقدام و عمل از جمله ذوالفقار و ظفر نتایج خوبی از جمله افزایش ۳۰ درصدی دستگیری مجرمین در حوزه مواد مخدر، کشف و ضبط بیش از ۸۵۰ کیلوگرم مواد مخدر و انهدام باند های حمل و توزیع مواد قاچاق حاصل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم تصریح کرد: امسال نسبت به سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی کشفیات مشروبات الکلی رو به رو بودیم که علت آن متلاشی شدن چندین کارگاه تولید مشروبات است.

وی کاهش شرب خمر را یکی از نتایج اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با مشروبات الکلی دانست و تصریح کرد: با تلاش‌های نیروهای انتظامی در سال رونق تولید، شهرستان سمیرم برای حمل و قاچاق کالا ناامن شدکه این موضوع کاملا ملموس است.

قرقانی تاکید کرد: امسال نسبت به شش ماهه سال گذشته با افزایش ۴۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق روبه‌رو بوده ایم که ارزش ریالی این کالا ها به بیش از ۵۰ میلیارد ریال می‌رسد.

فرمانده انتظامی سمیرم با اشاره به تلاش نیروهای انتظامی و اعضای شورای تامین شهرستان افزود: با برخورد های انجام شده در مقابل باندهای سرقت، کنترل مجرمین و برخورد با سارقان معتاد متجاهر با کاهش ۳ درصدی انواع سرقت ها رو به رو شده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به انهدام چندین باند سرقت خشن در شهرستان افزود: در شهر با کاهش ۶۰ درصدی تصادفات جرحی رو به رو هستیم و البته لازم به ذکر است که در تصادفات فوتی علی رغم تلاش همکاران افزایش این آمار را داریم.

کد خبر 392166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.