روبات خدمتکار به کمک سالمندان می‌آید

شرکت "تویوتا" با استفاده از فناوری "واقعیت مجازی" یک روبات جدید ساخته است که در انجام کارهای منزل به زنان خانه‌دار و سالمندان کمک می‌کند.

به گزارش ایمنا، روبات‌های خانگی می‌تواند زندگی ما را آسان‌تر کرده و به سالمندان اجازه دهد مستقل‌تر از قبل زندگی کنند. اما آموزش روبات‌ها برای اینکه در خانه به کار گرفته شود، کار دشواری است، زیرا هر خانه منحصر به فرد بوده، در چیدمان منزل از وسایل مختلفی استفاده می‌شود و پر از اشیاء گوناگون است. در این راستا "موسسه تحقیقات تویوتا"(TRI) روباتی ساخته است که از "واقعیت مجازی" استفاده می‌کند و طریقه آموزش به روبات‌ها را تغییر می‌دهد. سیستم آموزش واقعیت مجازی این موسسه به انسان‌ها اجازه می‌دهد بتوانند هر آنچه را که روبات می‌بیند، به صورت زنده مشاهده کنند.

این کار با استفاده از حسگرهای روبات و به صورت سه‌بعدی انجام می‌شود. فرد آموزش‌دهنده می‌تواند روبات را راهنمایی کند و برای صحنه‌های سه‌بعدی حاشیه‌نویسی کند. به عنوان مثال یک یادداشت بنویسد که روبات چگونه یک دستگیره را بگیرد. تکنولوژی جدید به انسان اجازه می‌دهد کارهای مورد علاقه خود را به روشی دلخواه به روبات، آموزش دهد. همچنین سیستم ساخت "موسسه تحقیقات تویوتا" به روبات‌ها اجازه می‌دهد از انعطاف بیشتری برخوردار شوند.

این روبات‌ها به نقشه کامل خانه احتیاج ندارند، در عوض فقط باید اشیاء را مرتبط با یک رفتار خاص درک کنند. سیستم مذکور هنوز کامل نیست و تنها نمونه اولیه آن ساخته شده است، اما می‌تواند شیوه یادگیری روبات‌ها و نحوه توانایی آن‌ها را در تنظیمات گوناگون تغییر دهد.

منبع: ایسنا

کد خبر 392155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.